Skatende skeletten - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Skatende skeletten - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Skatende skeletten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

31 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Happy halloween! Ik weet niet wat Karin in die curry heeft gedaan of dat het door mijn antioxidantensmoothie komt van gister, maar vandaag werd ik een heel stuk beter wakker.
In de ochtend heb ik een start gemaakt aan mijn remedies rapport, oftewel: de rapporten gedownload die ik moet lezen van de commissies en jury’s, en een plan van aanpak gemaakt. Iedereen is bang van dit rapport en daarom durven we allemaal niet te beginnen, want de lerares geeft ons niet veel informatie, maar een start maken voelt goed. Daarna heb ik een start gemaakt aan het minorities artikel over vluchtelingen en dit ging verrassend goed! Ik vond het zo interessant dat ik maar in mijn sportkleren achter mijn bureau bleef zitten en de sportschool bleef uitstellen. Toen ik halverwege was, besloot ik toch maar naar de sportschool te gaan, want het was inmiddels alweer tegen twaalven.
Toen ik in de sportschool kwam zag je dat het inderdaad Halloween was vandaag… er hingen spooklichtjes, piratenvlaggetjes en zwarte ballonnen rondom de balie :)
Hierna lekker gedoucht en toen ik beneden kwam was Cecile nog steeds in de keuken, yay (voor de sportschool ook al). Ze had cakejes gemaakt en zei dat ik er ook een kon pakken als ik wilde. Dit klinkt allemaal aardig enzo, maar het is gewoon de manier waarop ze het zegt. Het is zoals Arianna het vermeld: ze mag me niet. Maargoed, ik, als nepaardigdoende Leonie, bedankte haar en nam er een mee naar de achterkamer als toetje.
Ik heb wat institutions gelezen en heb boven aan mijn artikel van Liverpool gewerkt. Na het cakeje was ik ineens zo verschrikkelijk moe (ik denk door het glutenvrije meel) dat ik 20 minuutjes moest gaan slapen en na een diepe slaap ben ik weer verdergegaan met het artikel. Ik ben er aardig tevreden over tot nu toe. Gilsun stuurde me tegelijkertijd berichtjes over de huisvesting in Olomouc en omdat hij nu aan het reizen is met zijn vriendin had hij geen tijd om ernaar te kijken. Daarom gaat hij hetzelfde appartement opgeven. Zoals het er nu naar uit ziet, ken ik er dus al twee in hetzelfde appartement!
Om 18h30 zou ik naar Arianna gaan voor diner, maar eerst moest Cecile me nog lastigvallen. Ze zei dat ik het raam van de badkamer moest sluiten (terwijl we hem eerst altijd open moesten houden omdat het hout anders kapot gaat), dus ik zei heel lief dat ik dat zou doen, maar ze stond erop dat ik het meteen deed. Dus ik deed hem dicht met de stok en toen kwam ze naar boven en kwam me checken. Ze zei dat het niet goed dicht was gedaan en ik vertelde haar dat ik anders het hout sloop als je met een stok gaat porren en dus nam zij het over… En raad eens? Het lukte haar ook niet, HA. Ze zei dat het haar normaal gesproken ‘altijd lukt’… jaja. De conclusie was dat ik hem op die kier mocht houden.
Dit zorgde ervoor dat ik wat later was, maar besloot nog even langs de Carrefour te gaan om wat voor Arianna mee te nemen, want ze had me dus uitgenodigd voor diner bij haar. Omdat ze zei dat ze zich niet helemaal goed voelde had ik versgeperste sinaasappelsap meegenomen met wat chocolaatjes voor haar en haar huisgenootje. Het was een heerlijke avondwandeling. Het is inmiddels hartstikke donker om deze tijd en in de stad was het zoals altijd levendig - of doods. Overal liepen kinderen met maskers en vroegen ze of ik ‘bonbons’ had. Met een lach zei ik ‘non, désolée’ (nee, het spijt me). De obers met bloederige bloesjes deden me denken aan Halloween met Marloes in 2015 in Barcelona, dus stuurde ik haar een foto die we toen in het HardRock Café hadden gemaakt met ‘happy halloween’. Kort erna kreeg ik een ‘jij ook’ gevold door een hartje terug.
Place Kleber is nu overgenomen door een gigantische kerstboom die ik helaas niet goed kon zien in het donker… ik moet morgen maar eens in het daglicht terugkomen! Langs Galerie Lafayette, richting de kerk en een straat links van de straat naar het station… dat was wat ik nog wist van vorige week toen ik naar Arianna ging. Maar in deze straat was ik even kwijt welke deur het was haha. Na wat berichtjes kwam ik bij de blauwe deur terecht en vier trappen omhoog verder hoorde ik de Italiaanse muziek al.
Arianna had de groenten al gesneden en samen maakten we een wok klaar. Ze vroeg hoe de ‘thuissituatie’ was en ik legde alles uit. We hebben het over wat schooldingen gehad en Groningen en het was weer erg gezellig. Als toetje wilde ze me frambozenijs aanbieden, maar er zat helaas melk in. Ze vond een chocoladereep zonder melk van de Monoprix die heerlijke hazelnoten had. Daar hebben we van genoten samen met een kop chocoladethee. Daarna hebben we gekeken naar de huisvesting in Groningen en kwam ook ik tot de conclusie dat dit een erg lastig verhaal voor haar gaat worden… dus als iemand nog suggesties heeft voor haar: laat het weten!
Om 21h45 ging ik richting huis. Onderweg kwam ik nog wat skatende skeletten tegen en wat bloederige bruidjes. Wat een gek feest eigenlijk haha. Straatsburg had in ieder geval wel een sfeer! Onderweg stuurde ik nog wat berichtjes naar Maelle en Gulnur om de filmafspraak voor morgen wat concreter te maken. Gulnur dacht namelijk dat we Love Actually gingen kijken, maar Maelle en ik hadden een horrorfilm op de planning staan… eindelijk!! Dus Gulnur moest even omschakelen, hihi. Zo’n drie kwartier later was ik thuis en zag ik dat Maria weer terug was van haar trip naar Dusseldorf. En mijn washand is weer gebruikt door een geest. HOE KAN DAT?! Nou, ik weet het antwoord wel, maar ik gok dat ook jullie het kunnen invullen.
Daarna heb ik heerlijk geslapen!
PS: Ik heb ge-wel-dig nieuws! Cecile vertelde me dat ze morgen weer naar haar ouders gaat die bovenin Frankrijk wonen tot en met zondagavond; wat jammer nou. Oh, en Maria gaat deze vrijdag een dag naar Parijs met haar kerk, dus de komende dagen wordt het heel chill voor Leonietje, yaassss!!

  • 05 November 2018 - 15:40

    Ma:

    Oehoehoeh eng hoor, heb je hier in Monster niet van die griezelige dingen.

    Je zal wel heerlijk genoten hebben van de rust. Je hebt leuke vriendinnen daar, altijd makkelijk, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 83948

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: