Curry-avondje met Karin - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Curry-avondje met Karin - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Curry-avondje met Karin

Blijf op de hoogte en volg Leonie

30 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag heb ik wederom veel huiswerk gedaan, gelukkig!! En ook weer met een heet en pijnlijk hoofd en een kloppende heup…
In de ochtend liep ik eerst weer naar de markt. Hier herkenden ze me weer, haha, hoe schattig. De jongen van de appelkraam zei al ‘granny smith?’ Toen ik aan kwam lopen en de andere meneer vroeg of ik nu vakantie had. Het is trouwens een hele grote markthal, best anders dan in Nederland. Maar er hangt een bijzondere sfeer :)
Daarna was ik zo misselijk dat ik het bij fruit hield met koffie: mijn go-to hier. Yoghurt nam ik stiekem mee naar boven, waar ik deze kon bestrooien met walnoten en chocolade op mijn kamer, haha, top. Ik heb verder gewerkt aan het artikel van Liverpool voor Cultural Policies en had aan ma gevraagd of we konden videochatten om ‘bakkies-tijd’, want oma zou bij haar komen om de wieg te bekleden voor de baby van mijn nicht.
Om iets voor tienen kreeg ik mijn oma groot in beeld, terwijl ik de koffiebonen hoorde malen in de koffiemachine in de keuken. Eerst even met oma gekletst en daarna kwam ma ook in beeld. Ondertussen veranderen er zo veel dingen in het dorp, ik ben benieuwd als ik terugben! Ondertussen kreeg ik allemaal uitnodigingen voor dinertjes en heb ik het een en ander geregeld: hoe het er nu uitziet zou ik vanavond naar Karin gaan voor een curry, morgen naar Arianna voor Italiaans eten en donderdag naar Maelle voor verlate een Halloween-avond.
Hierna gingen zij verder aan de wieg en ging ik verder aan mijn artikel. Het ging best goed! Om 12h30 was ik redelijk klaar met de draft-versie, en besloot ik (op verzoek van ma) een smoothie te halen in de Monoprix. ‘hoog in antioxidanten’: dat sprak me wel aan, dat zal me vast sneller op de been helpen (letterlijk en figuurlijk).
Ik nam eerst wat kombucha toen ik weer thuis was en relaxte even met YouTube. Daarna besloot ik mijn aantekeningen door te lezen om te gebruiken voor mijn artikel. Ik weet namelijk zeker dat ik de meeste aantekeningen heb van de hele klas van zo’n 50 mensen, want iedereen haat die klas en ik vind het aardig interessant! En ik wil niets missen ^^
Van 16-17 heb ik soortement Leonie-yoga gedaan, want ik ben niet zo goed in yoga en wilde stretchen, dus heb ik herfstmuziek opgezet en ben ik wat oefeningen gaan doen… ik moet die heup weer goed krijgen voor Parijs volgende week!!
In mijn relaxte sfeer bedacht ik me dat ik ook nog een appartement uit moest zoeken voor in Olomouc, dus besloot ik dat gelijk aan te pakken. Ik ging chatten met Annelot (dat Nederlandse meisje die nu in Uppsala studeert) en we hebben dezelfde gekozen. Eigenlijk moest ik printen, maar ik ga het niet aan Cecile vragen en in de stad wist Karin ook geen plek, dus hebben we allebei een handtekening geplakt vanuit een ander bestand.. ben benieuwd of het goedgekeurd wordt; anders hoor ik het wel. Ik heb trouwens ook een lift gevraagd (er zijn 2/6 delen van het appartement met lift) voor mijn handen, zodat ik niet zo veel hoef te dragen.
Door deze aanvraag was ik iets later bij Karin, maar dat maakte niet uit. Ik had me lekker warm aangekleed, want de hele dag was het onstuimig weer… veel wind, af en toe regen en zo’n vijf graden met donkere wolken.
Bij Karin rook het heerlijk! Ze had de curry al op het vuur staan en we hebben samen op haar bed gegeten met een aflevering van Teen Wolf op de laptop op het bureau. Daarna hebben we Step Up 4 gekeken en ben ik weer naar huis gelopen. Om 22h45 was ik thuis, nog even 2 bladzijde uit Harry Potter gelezen en ik ging heerlijk slapen.

  • 31 Oktober 2018 - 14:59

    Oma Nellie :

    Hallo Leonie
    Mooi stukje in je dagboek.
    Was een fijne dag gisteren ,
    Fijn om jou ook even te spreken via ,en ,,,,,te zien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 84410

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: