Wassende bevers - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Wassende bevers - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Wassende bevers

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Van 9-10 heb ik met Anthony geskypt en van 10-11 met Roy, dus om 11u kon ik beginnen met mijn eigen taken, wat bestond uit info zoeken over de Brexit voor het debat van aankomende woensdag en dan toch ook maar verder met mijn remedies rapport. Eerst was ik er niet zo zeker over, maar naarmate ik meer informatie vond, werd ik er blijer mee. Als pauze heb ik mijn kamer en de badkamer schoongemaakt en toen ik ging lunchen, kwamen precies de dochter van Cecile en haar vriendin lunchen (zo moeder, zo dochter denken we dan maar). Maar niet getreurd, deze meiden zijn volgens mij hartstikke aardig en we hebben eventjes gekletst.
In de middag heb ik verder gewerkt aan mijn rapport en heb ik om 15h de voetjes buiten gezet, want de hele dag in deze muffe kamer werkt ook niet erg goed voor je brein. Nieuwe lucht, nieuwe ideeën bedacht ik me.
Toen ik naar buiten ging, zag ik Cecile met een hark in haar hand de bladeren voor het huis wegvegen, en was ze hard bezig met de tuin netjes te maken voor de winter. Ze vroeg of ik ging lopen en ik vertelde haar dat ik naar het park hierachter ging en ze vertelde me (zonder te luisteren natuurlijk) dat er een leuk park is hierachter als je de rivier volgt, en dan kom je uit bij een meer. Omdat we dus allebei hetzelfde dachten, ben ik daarheen gegaan en redde ik het nog met mijn heup ook! Ik nam twee mandarijntjes mee en wat nootjes en ben naar het meer gelopen. Ik heb op hetzelfde punt gezeten als de vorige keer dat ik hier was en nu waren er geen zwanen, maar enorm veel vogels die over het meer bleven zweven. Hier zag ik een vader, moeder en kind foto’s maken met ‘bionische familie’ op hun jassen staan en zag ik dat de vader geen benen meer had, maar ijzer. Bij dit meer heb ik mijn mandarijntjes opgegeten (die ma zo leuk in Nederland heeft gekocht!) En liep ik terug naar ‘huis’. Maar eerst moest ik toch echt aan de andere kant van het meer een bever filmen die zichzelf aan het wassen was. In de rivier terug heb ik nog een paar bevers zien zwemmen met hun kopjes zo boven het water… schattig!
Thuis heb ik een lekkere matcha latte gemaakt en ben ik verder gegaan met mijn rapport. Om 18h besloot ik spruitjes en kip in de pan te gooien en heb ik er heerlijk van genoten terwijl ik met pa heb gebeld. In de keuken vroeg Maria naar mijn motivatie, en ze meende het echt. Ze bedoelt mijn motivatie in het leven - omdat ik altijd zo positief en productief ben. Ik vertelde haar: kerstfilms, natuur, allergisch zijn voor elektronische apparaten en gewoon het leven zelf :)
In de avond heb ik nog wat informatie opgezocht van Italiaanse minorities in Frankrijk en heb ik de film ‘Secret Identity’ half gezien op Netflix, waarna ik nog in twee boeken heb gelezen voordat ik ben gaan slapen. De film is okay, maar viel een beetje tegen. Het laatste halve uurtje ga ik morgen denk kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 83913

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: