De beste oplossing voor chagrijnigheid - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu De beste oplossing voor chagrijnigheid - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

De beste oplossing voor chagrijnigheid

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Na mijn ontbijt heb ik heel goed kunnen werken aan mijn ‘cities’ paper en nadat ik zo veel over koffiehuizen heb gelezen, heb ik gesport, wat ook de goede kant op gaat!! Na de lunch heb ik nu eindelijk Belfast afgelezen (nog van vorige week) en heb ik geprobeerd om verder te werken aan cities, maar ik merkte dat ik langzamerhand chagrijnig werd door het werk en kon niet meer normaal nadenken.
Toen ik naar de stad wilde gaan, vroeg Maria precies of ik haar kon helpen met het kopen van tickets vanuit Parijs naar Straatsburg (ze moet naar Paris 19 december voor het aanvragen van een visa voor in Bilbao in februari, maar kan nu geen ticket terug kopen). Ik probeerde het met mijn bankkaart, maar omdat dit geen creditcard is, kon ik haar ook niet helpen. Om 16h30 ben ik naar de stad gelopen en dit was echt de allerbeste beslissing ooit. Naarmate ik dichterbij het centrum kwam, hoe blijer ik werd, want hoe kun je nu niet blij worden van kerstversiering en verschrikkelijk blije mensen om je heen? Ik begon de kerstmarkt achter Palais Rohan bij de rivier en ben zo langs de kathedraal gelopen om naar Place Kleber te gaan. Bij HEMA heb ik een chocoladeletter voor Arianna weten te scoren en ben ik verder door de stad gelopen. Ik wilde bij Galeries Lafayette naar de wc, maar vond dit een veel te leuke winkel om doorheen te struinen. Voor/boven de deur stonden artiesten een show op te voeren voor de mensenmassa die zich voor de opening van het gebouw had gevormd. Er was gezang en gejuich en er hing zeker een sfeer! Binnen begon ik op de benedenverdieping en besloot me voor te doen als en een rijk persoon. Vandaar dat ik bij Michael Kors tassen keek en toen ik bij een prachtige tas van 295eu stond te kijken, werd ik aangesproken door een vrouw van zo’n 65 die me in het Frans vertelde dat ik zo’n mooie kwaliteit jas aanhad en ze vroeg waar die vandaan kwam. Ik vertelde dat het eigenlijk gewoon van de H&M was, en ze vroeg of het in Frankrijk was of niet. Dus ik zei dat het in Nederland was en ze vond het echt helemaal geweldig. Merci, merci, madame!
Ik liep verder langs alle verkopers en de 40% korting was erg aanlokkelijk, maar ik had daar helemaal niets nodig en het was alsnog erg prijzig, dus bleef het gewoon bij kijken. Ik werkte mijn weg naar de vierde verdieping, heb een half uur in de rij gestaan voor de wc en kreeg toen wat honger. Ik ben toen naar de straat van Karin gelopen, waar Pûr is en heb mezelf getrakteerd op een worteltaartje die me altijd al aanlokkelijk aankeek. Helaas was het niet zo geweldig als ik had gedacht door de mosterdsmaak, maar dan weet ik dat ook maar weer. Ik heb daar in ieder geval wel mijn heup kunnen rusten en even van het leven genoten.
Op de terugweg waren zo veel mensen die de hele weg met mij meeliepen! Het blijkt dat het zo druk is dat iedereen zijn auto nog tot in straten achter mij parkeert, en ik loop 30 minuten naar de stad (deze straat stond vol met auto’s en het was zelfs helemaal op de stoep geparkeerd - gekkenhuis!).
Ik heb heerlijk een kerstfilm op Netflix aangezet ‘A Christmas Wish’ en ben toen met mijn kerstgedachten in slaap gevallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 84390

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: