Verstopte gootsteen - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Verstopte gootsteen - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Verstopte gootsteen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

27 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

In de ochtend heb ik heel trouw de lege flessen naar de afvalbak vlakbij de markt gebracht en nam gelijk wat appels, peren, tomaten en broccoli mee terug. De markt hier is altijd erg gezellig, ik ga die mensen nog bijna missen ook! - en zij mij ook volgens mij, haha.
En wat hebben we weer een toffe les cities gehad! Natuurlijk had niemand er wederom zin in, behalve ik, maargoed. We hadden les in MISHA, dus dat betekende dat het een stukje korter lopen was. Het ging weer over garden cities, met dit keer het voorbeeld van Stockfeld in Strasbourg - en laat dat nou precies hetgeen zijn waar we het met de meeting van Kostka over hebben gehad! In de pauze ging ik als gewoonlijk weer met de leraar praten en dit keer vroeg ik hoe het zat met stukjes groen voor je huis in de stad (aangezien ma hiervoor heeft gevochten) en ik heb een antwoord! Ik zal het in Nederland uitleggen :)
Tijdens de les voelde ik me helemaal niet goed en ik besloot hierna naar huis te gaan. Dus in de pauze mailde ik Haumesser van mijn volgende les dat ik niet zou komen en ben na de les richting huis gegaan. Ik gokte dat het zou komen doordat mijn elektromedicijnen precies op zijn, dus bracht ik eerst een bezoekje aan Naturalia en hoopte met mijn hele hart dat ze die pilletjes hadden daar… en ja hoor! Ze wisten zelf niet dat ze het hadden, maar na eventjes zoeken kwam het potje tevoorschijn. Tevreden liep ik met donkere wolken boven mijn hoofd over de campus, waar ik eerst tegen werd gehouden door een jongen met blauw haar en een petitie in zijn handen en dan weet je wel hoe laat het is. Ik werd tegengehouden en gevraagd te tekenen. Ik wist niet echt precies waar het over ging, want ze praten veel en veel te snel hier, vooral als ze merken dat je buitenlands ben, maar uiteindelijk merkte ik dat het over examens ging volgend jaar en zei dat ik daar niets mee te maken had, dus liep ik verder, hopend dat ik niet nat zou regenen.
Soortement droog aangekomen heb ik een golden latte gemaakt en terwijl ik dat aan het maken was, kwam Cecile over mijn schouder kijken wat ik nu weer aan het uitvreten was en vroeg weer wat het was - dit keer met een lieve lach op haar gezicht… Niet veel later liet ze een bak zien met nat haar, blaadjes, appelsteeltjes en papiertjes en vertelde me dat het logisch was dat de gootsteen in de badkamer verstopt raakt als we dit allemaal niet in de prullenbak doen. Maar iets vertelt me dat ze mij dit keer geloofde toen ik zei dat ik wel een idee had waar dat vandaan kwam en dat ik haar begreep - Maria. (Wie gooit er nou stukken fruit, blaadjes en papier in de gootsteen?!!).
Mijn originele plan was eigenlijk om te gaan slapen vanmiddag, maar nadat ik een pilletje had ingenomen, voelde ik me een stuk beter en heb ik rustig aan mijn cities paper gewerkt, en dat ging eigenlijk heel goed!
Om 18h wilde ik beneden eten, maar trof eerst een boze Maria aan in de badkamer die de spiegels schoon aan het maken was. Ik vertelde haar dat ik ze serieus had schoongemaakt, maar ze vond het veel te vies en vroeg zich af of ik de badkamer überhaupt had schoongemaakt (houd in gedachten dat zij het twee keer geleden helemaal had geskipt en had gelogen dat ze het had schoongemaakt - hoe schijnheilig). Ze vond de trap ook vies en nu ging ik echt tegen haar in, want er valt geen vuiltje te zien in heel de overloop en ze liegt gewoon alles bij elkaar. Ik gok zomaar dat Cecile boos op haar is geworden beneden over de gootsteen en dat ze het nu op mij afreageert. Ik, overigens, ben niet kapot te krijgen, dus ging gewoon met mijn kin omhoog naar beneden en heb gegeten, waarna ik in de avond aan Brexit heb gewerkt. Morgen hebben we een debat! Ik heb veel filmpjes gekeken voor extra uitleg, en omdat de deal momenteel wordt besproken, is er heel veel lastminute te vinden!