Feliz cumpleaños, mamá! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Feliz cumpleaños, mamá! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Feliz cumpleaños, mamá!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen had ik mijn wekker om 5u gezet (er zit een hele logica achter, mensen, maak je niet te druk) en ik had het helemaal naar mijn zin! Eerst heb ik wat fysio gedaan, wat geschreven, wat gelezen, gedoucht en ik was klaar voor de dag! Ik maakte mijn fruit en koffie klaar en heb ma geskypt, want het was haar verjaardag vandaag! Het was erg gezellig en het leek alsof ik eventjes in Nederland was.
In de ochtend heb ik wat voor school gelezen in het Spaans voor regionalisme, en besloot daarna eventjes boodschappen te doen, terwijl ik eerst een ommetje maakte door mijn wijk. Ik heb wat water gehaald en een nieuwe papaya, want Leonie kan niet zonder haha. Hierna heb ik onder de middag lang met mijn host Celia gekletst buiten op de patio. Ze is erg aardig en vertelde me dat ze thuis werkt in haar atelier, dus wij zijn vaak alleen thuis denk. Ze hielp me met zinnen en gerechten die gluten- en melkvrij zijn, dus dat was erg geapprecieerd!
In de middag heb ik doorgewerkt aan school en besloot ik nog een stukje te lopen naar het kerkje hier rechts van mij in de buurt en ik stuitte op een erg lokaal marktje. Ik had geen geld mee, dus kon geen granaatappels kopen die er heerlijk uitzagen, maar ik zal er zekerteweten nog een keertje terugkomen! Op de terugweg ging ik door de ‘barrio del nino jesus’ en was een beetje verdwaald, omdat de straatjes hier heel vaak doodlopen, maar het was erg kleurrijk en dus niet vervelend hier te lopen. Ik zag wel dreigend zwarte wolken boven me en letterlijk vijf minuten nadat ik thuis was, begon het te regenen. Goed getimed! Ik heb nog wat huiswerk gedaan en heb daarna een deel van de film ‘Suicide Squad’ gezien, waarna ik lekker weer om 21u ging slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 83868

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: