Feliz cumpleaños, mamá! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Feliz cumpleaños, mamá! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Feliz cumpleaños, mamá!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen had ik mijn wekker om 5u gezet (er zit een hele logica achter, mensen, maak je niet te druk) en ik had het helemaal naar mijn zin! Eerst heb ik wat fysio gedaan, wat geschreven, wat gelezen, gedoucht en ik was klaar voor de dag! Ik maakte mijn fruit en koffie klaar en heb ma geskypt, want het was haar verjaardag vandaag! Het was erg gezellig en het leek alsof ik eventjes in Nederland was.
In de ochtend heb ik wat voor school gelezen in het Spaans voor regionalisme, en besloot daarna eventjes boodschappen te doen, terwijl ik eerst een ommetje maakte door mijn wijk. Ik heb wat water gehaald en een nieuwe papaya, want Leonie kan niet zonder haha. Hierna heb ik onder de middag lang met mijn host Celia gekletst buiten op de patio. Ze is erg aardig en vertelde me dat ze thuis werkt in haar atelier, dus wij zijn vaak alleen thuis denk. Ze hielp me met zinnen en gerechten die gluten- en melkvrij zijn, dus dat was erg geapprecieerd!
In de middag heb ik doorgewerkt aan school en besloot ik nog een stukje te lopen naar het kerkje hier rechts van mij in de buurt en ik stuitte op een erg lokaal marktje. Ik had geen geld mee, dus kon geen granaatappels kopen die er heerlijk uitzagen, maar ik zal er zekerteweten nog een keertje terugkomen! Op de terugweg ging ik door de ‘barrio del nino jesus’ en was een beetje verdwaald, omdat de straatjes hier heel vaak doodlopen, maar het was erg kleurrijk en dus niet vervelend hier te lopen. Ik zag wel dreigend zwarte wolken boven me en letterlijk vijf minuten nadat ik thuis was, begon het te regenen. Goed getimed! Ik heb nog wat huiswerk gedaan en heb daarna een deel van de film ‘Suicide Squad’ gezien, waarna ik lekker weer om 21u ging slapen.