Get out of the rut - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Get out of the rut - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Get out of the rut

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 November 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanaf gisteravond was ik eerlijk gezegd redelijk chagrijnig, dus begon ik de dag niet per se goed. Ik heb geprobeerd wat te werken aan mijn Cuba-presentatie vandaag en ben een stukje gaan lopen om 9h30, want het zonnetje scheen en misschien zou het me goed doen. De ronde zelf deed me niet veel, totdat ik naar Superama ging en de eerste kerstversieringen in de winkel zag, hihi. Vanaf dat moment was ik gelukkig weer mijn vrolijke ik.
Thuis aangekomen zei ik de drilboormeneertjes weer gedag, heb ik wat gegeten en maakte ik me klaar voor weer een ziekenhuisbezoek. Ik ontmoette Rodrigo om 11:20 aan het eind van mijn straat en samen namen we een uber naar het ziekenhuis. We waren hier snel klaar en konden dus weer snel naar huis.
Hier heb ik weer aan mijn presentatie gewerkt en ging het concentreren redelijk goed. Het begon om 16h weer te regenen en onweren en ik hoopte dat het droog zou zijn als ik naar de apotheek zou moeten. En gelukkig was het rond 17h soortement droog. Zo ben ik met mijn groene bladeren parapluutje naar buiten gegaan en via de apotheek heb ik een koffie bij El Jarocho gehaald. Met de kleurrijke Día de los Muertos vlaggetjes (die er overigens denk niet lang meer zullen hangen) was het een gezellig geheel. Snel ging ik naar huis, want het was aardig donker en niet erg warm. De lichtjes gingen aan in de ‘toeristenmarkt’ (zoals ik het noem) en zo kreeg ik toch nog wat extra vrolijkheid mee.
Thuis wist ik eerst niet wat ik zou gaan doen, totdat ik zag dat binnen tien minuten mijn nieuwe favoriete band een livestream zou doen. Aangezien ze enorm onbekend zijn, konden ze mijn vraag beantwoorden  en hebben we met zo’n 90 mensen een half uurtje gekletst. Na deze gezelligheid voelde ik me niet zo top met een heet hoofd en misselijkheid, maargoed, ik heb muziek opgezet en mijn blog bijgewerkt. Hierna heb ik de bronvermelding van mijn Violence essay gemaakt met muziek van Lights (net als vroeger!) en ben ik vroeg gaan slapen.