Denk aan jezelf - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Denk aan jezelf - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Denk aan jezelf

Blijf op de hoogte en volg Leonie

07 November 2019 | Mexico, Mexico-stad

Donderdag 7 November 2019 – Denk aan jezelf
Helaas werd ik wakker en voelde ik me soortement verlamd. Vandaar besloot ik drie uur te sudderen en Rodrigo te appen met het bericht dat ik niet zou komen vandaag. We zouden muurschilderen in het centrum bekijken, maar ik kon op dat moment echt niet reizen. Ik heb in de ochtend wat met ma gekletst en heb toen nog wat aan mijn Cuba-presentatie gewerkt. Het gaat erg langzaam, maargoed, alle beetjes helpen.
Om 12u besloot ik even een rondje te lopen in Coyoacán en dit was eigenlijk best gezellig. Het was erg lekker weer (25 graden met volop zon) en deze tijd nam ik om even gezellig iedereen een audio te sturen. Zo liep ik mijn favoriete straatjes door via het Frida Kahlo museum, langs de oude bakker en over beide pleintjes. Ik ben de kerk even ingegaan en het was nog even imposant als eerst. Hiernaast was een soort tuintje met mooie bogen, dus liep ik ook hier even een rondje. Op de terugweg besloot ik taco’s te halen bij Flor de Viento, omdat ik vond dat ik het wel had verdiend en geen zin had om boodschappen te doen en te koken, haha. Plus het feit dat het waarschijnlijk weer hetzelfde zou zijn als normaal, whoops. Ik bedoel – dat gebeurt er als je maar één camping-gaspitje hebt.
Thuis heb ik gezellig met Marloes geskypt en hierna heb ik van mijn taco’s genoten nadat ik er nog een visje bij had gebakken. Nadat ik mijn essay voor Mario had doorgelezen en een klein beetje had bijgewerkt, ben ik mijn vuilnis gaan wegbrengen en liep ik door naar Coyoacán. Het was inmiddels 17h15 en ik ging een zwoele avond tegemoet. In een tanktop en bloesje liep ik door het centrum en bevond me in een rustige atmosfeer. Daarna ben ik redelijk snel naar Superama gelopen omdat ik niet in het donker thuis wilde komen en ik nu toch echt boodschappen nodig had. Dit was de eerste keer dat ik in de voorschemering boodschappen had gedaan en stiekem hoop ik dus dat de medicatie helpt (aangezien ik dit normaliter niet ‘aankan’).
Ik kwam erg vrolijk en geïnspireerd thuis en besloot dus te gaan schrijven en foto’s te bekijken met wat muziek op, waarna ik om 20h30 heerlijk mijn bedje heb opgezocht (waar ik al de hele dag op lig, maar je begrijpt wat ik bedoel ;-)).
PS; Vandaag had ik mijn laatste stukjes van mijn pan de muerto... erg spijtig maar geweldig lekker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 83934

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: