Lopen, lopen, lopen... - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Lopen, lopen, lopen... - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Lopen, lopen, lopen...

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanmorgen begon ik de dag met een heerlijke wandeling naar…. Nergens eigenlijk. Ik vertrok uit de airbnb richting de St. Paul’s kerk en heb daarachter de buurt een beetje verkend. Ik was ook op zoek naar een supermarkt voor ontbijt, dus die besloot ik gelijk de spotten op mijn ontdekkingstocht. Ik kwam langs de supermarkt Carrefour City, daarna langs een super leuk koffietentje waar allerlei oudere mannen aan het genieten waren van een koffie, en wat er erg traditioneel uitzag :) Ik ging richting een paar hele mooie gebouwen en kwam in een park uit met een carousel. Vervolgens kwam ik in een rijke wijk terecht en besloot ik terug te gaan naar de supermarkt om yoghurt, fruit en groenten te kopen. Wow, de groenten en het fruit ziet er beroerd uit vergeleken met Nederland! En de prijs is al helemaal niet zo leuk…. maarja, verder was ik wel content met de Franse producten.
Thuis aangekomen heb ik ontbeten en heb ik wat huiswerk gedaan. Vlak voordat ik wegging vond ik een kaart met ‘lieverd’ erop en heb ik ma gebeld of ik hem open mocht maken, want ik gokte dat het van haar kwam ;) Een mooie kaart die in mijn volgende huis komt te staan.
Om 13h30 had ik een toets frans naast een kerk, op Institut d’Études Politiques. Hier ontmoetten Maria en ik Ersi (Finland) buiten al, want die kon de deur ook niet vinden. Zij is een meisje dat ook Euroculture met ons gaat studeren. Na een beetje om het gebouw heen gelopen te hebben, vonden we het lokaal en zagen we Gulnur, Karin en Bethany (Taiwan) binnen, samen met een heleboel Erasmus studenten die hier zijn voor hun minor; net als ik vijf jaar geleden in Besancon. In het lokaal kletsten we wat bij en moest iedereen dezelfde toets maken. Na afloop werd je score beoordeeld met groep 1-4. Maria en Gulnur zitten op niveau 0, dus zij waren na ‘Bonjour’ al snel klaar. We moesten iets schrijven over onszelf, daarna moesten we zinnen afmaken en de juiste grammaticatijden toevoegen. Bij de derde opdracht moesten we antwoord geven op de vraag of je in je eentje gelukkig kon zijn.
Na 45 minuten ging ik naar buiten en liepen we mee met de Erasmus studenten om naar de campus te gaan. We dachten dat we een soort rondleiding zouden krijgen, maar uiteindelijk was het, typisch Frans, niet echt goed voorbereid en zat iedereen maar een beetje op het gras. We leerden uiteindelijk wel Clarissa uit Italië kennen. Aangezien we eigenlijk wilden shoppen vanmiddag en dus andere plannen hadden, besloten we naar de stad te gaan voor een koffie, en gelukkig mocht dat, omdat we niet echt bij die groep hoorden als masterstudenten… als we maar wel om 17h terug zouden zijn. Goed, wij naar de stad voor een koffie.
Daar aangekomen wilde Maria de kathedraal van Notre Dame in en besloot ik mee te gaan, want de rest was al geweest en ik wilde het ook graag zien. Het was een mooie kathedraal, maar eerlijk gezegd was het van binnen net als andere mooie Europese kathedralen. #verwend? Daarna moesten we haasten om terug te zijn voor 17h en konden we geen koffie meer drinken met de rest. We konden ze niet meer vinden, dus spraken we weer op de Frans-les-school af. Daar zouden we horen in welke groep we zouden zitten… We zagen allemaal studenten van boven komen en we hoorden ze dingen zeggen als ‘he, ik zit in groep 3!’, dus benieuwd dat we waren gingen we naar boven om vervolgens NERGENS een lijst te zien. Kijk ik op mijn email, zie ik een lijst. We waren dus voor niets helemaal 30 minuten teruggelopen voor de indeling, maar goed. Ik zat dus in groep 4 met Karin.
Morgen beginnen de lessen! De rest ging nog naar een happy hour, maar ik was zo verschrikkelijk moe dat ik lekker naar huis ben gegaan. In de airbnb heb ik gestudeerd en lekker geslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 84329

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: