Klassiek concert in kerk op zondag en heimwee - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Klassiek concert in kerk op zondag en heimwee - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Klassiek concert in kerk op zondag en heimwee

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanochtend heb ik een chille start aan de dag gemaakt. Eerst fysio, daarna heb ik de deuren naar buiten geopend beneden en heb ik een heerlijke bak koffie gezet met het pak dat ma en ik altijd in Errrrrmelo drinken, dus deed het me enorm aan vakantie denken, vooral met het zonlicht. Daarnaast had ik wat fruit gesneden en wat yoghurt, cruesli en een gekookt eitje. Mmmmmm… echt een zondags ontbijt al zeg ik het zelf. Maria vond het te koud om buiten te zitten, maar kwam alsnog. Ik vond het daarentegen heerlijk.
Daarna heb ik boven nog wat dingetjes geregeld in mijn kamer en gingen we om 12uur naar de stad lopen. Daar begonnen we bij Petit France en hebben zijn we door het toeristische gebied naar de kathedraal de Notre Dame gegaan. Dit keer gingen we de kathedraal op. Ik vertelde de beste heer achter de balie dat ik een studententicket wilde, maar hij wilde bewijs zien dat ik student ben en aangezien ik nog geen studentenkaart heb, liet ik hem uiteindelijk een email zien van monsieur Haumesser en kreeg ik gelukkig mijn ticket met korting. Jaja, echte Nederlander hier. Het uitzicht vanaf de kathedraal was prachtig al zeg ik het zelf. Maria vond het tegenvallen, maar ik vond het gaaf om te zien waar onze airbnb zat, waar de universiteit zat en de rest van de stad in het algemeen. Het was een prachtige dag ervoor, dus heb ik genoten.
Daarna gingen we lunchen bij ‘Pûr’; een glutenvrije tent die ik had gevonden op internet en hier heb ik genoten van onder andere een heerlijke frappé café, want ik bedacht me dat het waarschijnlijk de laatste van het jaar zou zijn en in Griekenland waren die zo lekker.
We liepen de stad nog wat verder door en ontmoetten Gulnur en Karin voor de kerk waar ik vrijdag zelf in was geweest. Een huisgenootje van Gulnur en Mathilde speelde met een klassiek orkest in de kerk en ik dacht ‘waarom niet, het is met vrienden en het is zondag ;)’. Maria nam twee rijen achter ons plaats aan de zijkant omdat ze misschien halverwege weg zou gaan. Ik ging gewoon tussen Gulnur en Karin zitten ook al zou ik misschien eerder weggaan. Het concert was erg goed moet ik zeggen! De orkestleden waren allemaal zo ongeveer mijn leeftijd, dus dat is wat leuker vind ik zelf. Het geluid was ook prachtig in de kerk en het gaf een goede dynamiek met het invallende zonlicht vanaf de rechterkant van de kerk met de kleurenraampjes.
Na een uur was het concert afgelopen en ik moet zeggen dat ik dat ook lang zat vond haha. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb ik wat geprobeerd te leren. Maar eerlijk gezegd was ik zo moe dat ik vroeg ben gaan slapen. Veel indrukken opgedaan vandaag!
Ik moet toegeven dat ik heimwee begin te krijgen.... naar Londen!! Serieus, ik mis de Londense straten, het eten, de mensen, de parken en zelfs de lucht die je kan inademen... maargoed, die tijd gaat nog komen. Hier is het natuurlijk ook helemaal gaaf :) Ik mis thuis nog niet, want ik heb hier nog veel te veel dingen te beleven! #sorrynotsorry.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 84365

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: