Strasbourg verkennen on my own - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Strasbourg verkennen on my own - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Strasbourg verkennen on my own

Blijf op de hoogte en volg Leonie

30 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanochtend heb ik met Anthony geskypet, wat alweer twee weken geleden was. Gelukkig hadden we dit keer totaal geen internetproblemen en hij snapte de leerstof goed. We hebben het over onze kamerindelingen gehad, wat een leuk onderwerp was nu hij en ik allebei recentelijk zijn verhuisd.
Vervolgens ben ik beneden rustig gaan ontbijten in een al veel kouder wordende woonkamer (het is in de ochtend 4 graden! - en in de middag zo’n 20) en heb genoten met mijn handen om mijn koffiemok. Tegelijkertijd heb ik het Human Rights artikel erbij gepakt en was ik blij dat ik lekker even op mezelf beneden kon zijn, want normaal gesproken is er ALTIJD iemand in de keuken of is Cecile in de kamer naast me met de deur open.
Boven aangekomen belde pa me en heb ik hem de situatie van mijn studiekeuze uitgelegd. Ik moet er nog even over nadenken hoor! Hij ging naar Tini. Ohja, het is de laatste zondag van de maand, dus die dingen gaan ook gewoon weer door. Dat heb je totaal niet door als je hier zit - het lijkt wel een andere wereld. Maar op de een of andere manier ben je half verbonden met die andere wereld. Ma vroeg me gister of ik Nederland en haar miste en het spijt me te zeggen, maar ik mis helemaal niets tot nu toe, tot vreugd van mezelf natuurlijk. Ma is er ook blij mee, dat zou wat zijn als ik nu al heimwee heb?! Er is hier gewoon nog te veel te doen en te ontdekken. Ik ben nog lang niet klaar! Eerlijk gezegd heb ik wederom het meest heimwee naar Londen. Gisteravond bekeek ik de foto’s van mijn vakantie met Marloes afgelopen juni en die stad zit meer in mijn hoofd dan wat dan ook. Daar moet ik ook werk van maken; in Londen wonen. Het lijkt wel of ik steeds meer moeilijkheden krijg met oversteken, want ik snap gewoon echt niet meer van welke kant de fiets of auto komt. Ik moet echt mijn rijbewijs in de UK halen hoor xD.
In de middag wilde ik mijn kamer even uit, want het was super lekker weer! Ik besloot naar de stad te lopen en onderweg mijn klas te vragen wie er zin had in een bakkie - maar niemand antwoordde. Volgens mij is iedereen keihard aan de studie! Daarom ben ik op mezelf de stad gaan verkennen in hoeverre ik kon met mijn pijnlijke heup. Ik ben op gevoel gaan lopen en kwam aan in Petit France, waar ik kerstvisies kreeg. Dit gedeelte zal geweldig worden met kerst!! Ook ben ik bij de kerk van Bach/Mozart geweest. St. Louis volgens mij. Ik weet er momenteel niet zo veel over, ik zal er wat meer onderzoek naar doen, maar het was een mooie kerk, en een gepast bezoek voor de zondag vond ik zo. Daarna ben ik naar de bioscoop gegaan om te kijken of er nog iets gaafs draait, maar ik kwam hier niet veel verder. Ik kwam uit op Place Kleber en ben mijn heup wat gaan rusten bij de fonteintjes, met uitzicht over het hele plein met de pittoreske gebouwtjes van Straatsburg en de enorme Notre Dame erachter. Hier heb ik mijn internet aangezet en ben wat gaan praten met iedereen. Uiteindelijk heb ik gebeld met Suus die nu op reis is in Azië en ben ik nog langs wat dichte chocoladewinkels gelopen. Ik moet echt de stad in als alles open is. Er zijn zo veel gave winkels om lekker in en uit te lopen! Misschien van de week. Ik heb van het weekend toch al veel huiswerk gedaan, dan mag ik mezelf misschien wel trakteren op een uitje naar de stad; we zullen zien, to be continued…
Ik liep verder en heb ma ook gebeld op een ander plein, wat dichter bij huis. Daar hebben we het wederom over de studiekeuze gehad en kwamen nu uit op Spanje of Italië, maar de keuze is nog steeds erg lastig. Ma wees me erop om mijn dekbed in de was te doen nu Cecile er niet is, zodat ik de olijfvlek van de eerste dag even goed kan bekijken/wassen. Wat een mega slim plan dacht ik zo, dus ik sjeesde naar huis, deed alles in de was en ben mijn diner gaan eten terwijl ik wat filmpjes over Spanje en Italië bekeek en naar ma stuurde.
In de avond heb ik mijn Europass cv bijgewerkt en heb ik het artikel voor minorities afgemaakt, soortement. Gelukkig reageerde de klas op tijd, want mijn kalender doet het niet en om 9u hebben we blijkbaar ineens les morgen. Vroeg slapen dus!
PS; Maria zit me een beetje te naaien. Ze vroeg of ik de stofzuiger had gebruikt en ik zei van wel en ze zei dat ze het niet schoon genoeg vond op de overloop. Dus toen ik haar boven hoorde komen vroeg ik wat ze er niet schoon aan vond en toen had ze niets te zeggen. Dus ha! Ze stelde voor of zij kon stofzuigen en of ik dan de badkamer wil doen, omdat ze ‘denkt dat dat beter is voor mijn polsen’, maar ze geeft geen reet om mijn polsen, volgens mij stofzuigt ze gewoon liever…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 84128

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: