Ben ik al strasbourgeoise? - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Ben ik al strasbourgeoise? - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Ben ik al strasbourgeoise?

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Wow, de nieuwe maand is alweer begonnen… ik zit hier nu dus precies één maand! En ben ik al strasbourgeoise? Ik denk het niet, haha. En vind ik het nog leuk? Ja!!!! Dus we gaan lekker door zo :)
Dit was een drukke dag. In de ochtend heb ik tijdens mijn ontbijt de case study van human rights nog doorgelezen en wist ik eindelijk wat de uitkomst was. Ik denk dat ik human rights misschien wel super interessant vind! Het was net alsof ik een boek aan het lezen was. Of het komt omdat ik precies een hele interessante case heb gekregen, maar ik denk dat ik het wel zie zitten. Dus… is Italië ook nog een optie als tweede universiteit.
Om 9u moesten we in patio zijn voor een methodology class. Hier legde een bibliothecaresse ons database sites uit die we kunnen gebruiken, maar echt niemand - en dan ook echt niemand - lette op. Er gingen berichtjes rond in onze groepschat en iedereen zat andere artikelen te schrijven of ander huiswerk te make, want die tijd konden we beter aan iets anders besteden. Ik heb wel alle sites opgeslagen op mijn computer, want in het begin lette ik goed op. Op een gegeven moment ben ik aan mijn presentatie voor Eurocompetence gaan werken en heb ik gelukkig een start gemaakt - want dat is meestal het vervelendste stuk. Na een uur hield ik het echt niet meer met mijn blaas en vroeg ik om een ‘toilet break’ (ik heb echt een probleem hoor, ik moet altijd naar de wc xD) en ik mocht gaan. Tien minuten later hadden we echt pauze haha, maargoed.
Na de drie-uur-durende les ging Karin mee naar Auchan en Carrefour om eten voor me te zoeken. Ik was weer eens verschrikkelijk misselijk, dus heb ik het bij simpele tomaten, een smoothie en maiscrackers gehouden, omdat ik ook nog fruit en crackers in mijn tas had.
Om 13h begon de les van mevr. Kozma in Galileo. Onderweg kwamen we Camilla en Isabella tegen en liepen we samen naar het andere lokaal. Het was trouwens echt koud vandaag (13 graden) en dus mocht ik mijn nieuwe jas en sjaal aan :) Complimenten voor mijn sjaal zijn al binnen! Bij de Human Rights les ging het over ‘torture’ en ‘the right to life’, wat interessant was, maar wederom 3 uur is een beetje te lang. Ik mocht mijn case samenvatten voor de hele klas als voorbeeld, dus heb ik het niet voor niets gelezen. Een paar meiden zeiden dat we een mail moesten sturen naar mevr. Lehni voor de volgende klas om te zeggen welk artikel je wilt presenteren/een rapport over schrijven, dus deed ik het gelijk - maar ik dacht dat ik al veel te laat was. Ik heb gemaild dat ik een rapport over Liverpool wil doen. En aangezien ik daar ben geweest, leek het me interessant om er onderzoek naar te doen!
Om 16h liepen we met zijn allen naar IEP voor de cultural politics class die al was begonnen. Hier zag ik mijn naam op het bord staan achter ‘Liverpool - rapport’. Fiewwwww, ik was op tijd dus. De rest moet nu gaan vechten om een plekje voor een presentatie of rapport. Daar heb ik geluk mee. De les was weer mega interessant, net als vorige week, alleen dacht de rest er anders over. Die zaten te praten om mee heen, tot ergernis van mij. Het ging over Glasgow (hoe het slecht met ze ging en goed cultureel gezien) en welke rol economie en cultuur hebben in de politiek, etc.
Na de les was ik er wel helemaal klaar mee, want het was inmiddels 18h. Ik liep met Camilla naar de trams en liep zelf verder naar huis. Hier heb ik een broccoli en kip in de magische pan gegooid, heb ik mijn bed opgemaakt en heb ik in de avond mijn chocoladepresentatie verder bestudeerd, genietend van Gulnur’s Kazach chocolade met mijn been omhoog (ik weet zeker dat mijn misselijkheid door mijn alsmaar kloppende heup komt)- beneden dit keer, want ik bedacht me dat het mijn laatste avond in freedom was nu Cecile morgen terugkomt. Morgenavond ga ik trouwens met Camilla kijken naar de universiteiten voor het tweede semester, zodat we samen even goed alle keuzes af kunnen gaan en elkaar kunnen helpen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 84563

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: