Cakeje voor Julia - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Cakeje voor Julia - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Cakeje voor Julia

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag was ik echt de hele dag moe. Ik denk dat dit weekend misschien iets te veel hooi op mijn vorkje was, maar het was in ieder geval wel heel leuk geweest. Ontbeten en remedies doorgenomen. Nu was ik echt helemaal klaar met remedies, want volgens mij was ik iedereens deel aan het doen, dus vertelde ik HuiYu en Lucile dat ik ermee kapte voor de dag. En ik wilde al om 9h30 naar de sportschool, wat uiteindelijk 11h30 werd. Ik appte met ma over wanneer Gladys en Robert en eventueel pa willen komen, maar het is allemaal nogal onduidelijk, wat het erg irritant plannen maakt voor mij, want nu begin ik de druk van school wel te voelen… ja, een master in het buitenland is niet niks hoor!
Uiteindelijk in de sportschool heb ik eventjes wat oefeningen gedaan en kon ik lekker even weg van thuis en school.
Ik heb thuis mijn pompoen helemaal verrot gesneden, want hij moest nu echt op. En het ging nog ook met mijn polsen! Gevaarlijk wel, maar het is gelukt :) Buiten heb ik minorities gestart (jaja maar liefst 1 bladzijde heb ik gelezen) en moest ik naar patio lopen, waar ik met Arianna had afgesproken een cakeje voor Julia te kopen die afgelopen zaterdag jarig was. We vonden het lullig als haar verjaardag ongemerkt voorbij kon gaan terwijl we Daans verjaardag de eerste week met zijn allen gevierd hadden.
Bij patio zat Arianna met Guillaume, Maria en Mathilde aan hun remedies-opdracht te lopen en uiteindelijk gingen alsnog Arianna en ik samen een cakeje halen. Ik weet niet wat de rest ging doen, maargoed. We liepen richting Auchan en net ervoor een straatje naar rechts was een bakkerij, waar we voor een passievrucht-frambozen-gelei-gebakje gingen met een hartje erop. We snelwandelen naar IEP voor de les Cultural Policies, terwijl ik probeerde het cakeje heel te houden in mijn tas en ongezien mee te smokkelen naar de klas. Het ging wel een stuk beter dan rennen met falafel van gister ;).
Bij Cultural Policies gingen we verder met de case study van Glasgow en was er een presentatie over de Raval-wijk in Barceona. De foto van de beginslide was de kat die vlakbij de hostel stond van Marloes en mij een paar jaar geleden, dus ik stuurde haar gelijk de foto haha. Na de les gingen we Julia stoppen om haar het cakeje te geven. We waren blij dat ze nu naar de les was gekomen, want de afgelopen weken heeft ze heel vaak gespijbeld. Buiten stopten we haar, feliciteerden we haar en gaven we het cakeje. Helaas had ze haast, want volgens mij zijn haar vader en zus hier nog en gingen ze dineren. Maar thuis ontving ik nog een berichtje dat ze het heel lekker en lief vond dus dat is mooi!
Hierna nog even snel naar Auchan, dineren en heb ik weer huiswerk gedaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 84094

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: