Misselijke wandeling - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Misselijke wandeling - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Misselijke wandeling

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Misschien moet ik wat meer gaan uitvreten, want de verhaaltjes zijn helaas niet zo boeiend nu ik veel aan mijn huiswerk zit. Maar,… het is voor de lezer wat sneller afgelopen. Mag jij invullen of je het beter of niet vindt ;).
Vanmorgen werd ik tien minuten voor mijn wekker wakker (kwart over zes) en dat was geweldig: lekker vroeg op en met een frisse blik aan de dag beginnen! Eerst wat rek en strek gedaan en toen naar beneden. Ik was een keer alleen in de keuken en deed mijn ding. Koffie zetten, appel snijden, peer snijden, yoghurt-spelt-zaden ontbijtje maken, waterflesjes vullen, wifi aan, koffie inschenken, kat ontlopen en naar de woonkamer! Hier heb ik heerlijk een herfstfilmpje op YouTube gekeken tijdens mijn ontbijt, wat gevolgd werd door het artikel over Liverpool.
Om 10h15 besloot ik dat het tijd was voor een sportieve pauze en ik wilde naar de les van 10h30 van pilatus. Daar aangekomen, zei de leraar iets in de trant van dat het geen pilatus was vandaag, maar dat het yoga werd; ook goed, ik twijfelde toch naar welke les ik moest gaan. Ik verstond er nog steeds niet alles van, dus deed de andere dames (van 40-60) na :)
Daarna nog wat individuele oefeningetjes gedaan en thuis geluncht in de keuken.
Ik heb vrijwel de hele middag boven gezeten, omdat ik mijn artikel wilde lezen, wat erg moeizaam gaat, want volgens mij heb ik het moeilijkste artikel gekozen van de hele bundel (maar het was Liverpool, dusja… dan moet ik die wel kiezen). Verder heb ik gewerkt aan mijn artikel van de film “Welcome” van minorities over de vluchtelingen en die heb ik nu gelukkig al af. Ik was zo verschrikkelijk misselijk vandaag met een heet en bonzend hoofd en mehhh, maar ik weet dat het door mijn heup en wifi-problemen, dus besloot ik even een frisse neus te halen buiten en dus niet te lang te lopen, maar alles toch even in beweging te zetten.
Ik liep weer een beetje in het gebied achter het huis en kwam dit keer uit bij het sportstadion van voetbal en zag op mijn map op mijn mobiel dat ik dichtbij een groot park was. Ik had er nu geen heup voor en het begon schemerig te worden, dus houd ik die nog tegoed. De mooiste tijd van de herfstkleuren van de bomen is voorbij helaas… Tijd voor Kerst!! Vandaag heb ik extra veel aan thuis gedacht, maar niet per se in een heimwee-idee. Meer in een ‘ik heb super veel zin in Kerst en om mijn familie weer te zien en lekker naar het strand te lopen en gezellige dingen te doen’-manier :) Het is goed om leuke dingen in het vooruitzicht te hebben.
Ik liep verder naar de Carrefour en haalde daar wat lichte dingen voor avondeten, want ik voelde me te beroerd om te koken en wilde toch wat eten naar boven smokkelen, dus kon ik hummus, wortelen, tomaten, bananen en crackers niet laten staan. Muwahahah… ‘ik ga lekker boven op mijn bed eten met mijn been omhoog’ bedacht ik me.
Thuis aangekomen deed ik alsof ik de boodschappen beneden uitlaadde, maar in het echt haalde ik alleen mijn yoghurt eruit, en ging stiekem naar boven. Daar heb ik gegeten als hoe ik het me bedacht had en maakte daarna mijn filmartikel af.
Daarna heb ik een glas kombucha gehaald voor de misselijkheid en ‘New Moon’ opgezet. Het ging trouwens precies de hele avond regenen toen ik thuis was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 84580

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: