Cadeautje voor Guillaume! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Cadeautje voor Guillaume! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Cadeautje voor Guillaume!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Dit was een verrassend leuke dag!
Eerst heb ik weer huiswerk gedaan en ik was echt behoorlijk productief: ik heb mijn artikels voor minorities en Cultural Policies afgemaakt en gelijk opgestuurd. Daarna heb ik aan fascisme gezeten, zodat Karin ook wat meer gerustgesteld is haha.
Om 12h15 ben ik even naar de sportschool gegaan, maar ik voelde me echt weer belabberd met een hoofd zo heet als een vulkaansteen, dus besloot ik na een paar heupoefeningen maar weer naar huis te gaan :(
Even snel naar de carrefour, ‘lunch’ en naar de stad!
Daar had ik met Gulnur afgesproken. Ze moest nog steeds een cadeautje scoren voor Guillaume en ik moet zeggen dat ze wanhopig is om het perfecte cadeau te vinden.. Jup, ze vindt hem meer dan leuk, maar helaas zegt ze dat het niets wordt tussen hen… We spraken voor de kathedraal af en het was prachtig weer. Ik stuurde wat fotootjes naar ma en ondertussen kwam Gulnur (op mijn filmpje!) Aanlopen en was aan het bellen met haar moeder en oma. Ze zegt dat haar oma altijd moet huilen aan de telefoon; dat lijkt me lastig! Eerst gingen we wat toeristische winkeltjes in om een sleutelhanger voor een vriendin van haar te scoren, daarna liepen we langs de LUSH en wilden toch even naar binnen: het was haar eerste keer! HOE KAN DAT?! Haha! We hebben alle kerstgeurtjes geroken, maar ik wacht toch nog even tot het iets kernachtiger wordt; dan ga ik natuurlijk gewoon nog een keer. Het wordt nu echt een stuk drukker in de stad. Misschien omdat het vakantie is, maar ik denk dat het ook gewoon de tijd is om te komen. Robert en Gladys gaan het heel leuk hebben hier! We liepen naar de HEMA waar ik decafé espresso en cacao nibs heb gescoord en ik Gulnur heb uitgelegd dat deze winkel wel echt de allerbeste fietslampjes heeft, dus dat ze die moest kopen als ze ze nodig had - ze besloot ze voor Mathilde te kopen. Hierna wilde ze naar de H&M om een trui/shirt voor Guillaume te kopen en wilde niet alleen naar de mannenafdeling, dus als trouwe vriendin ging ik mee om er een uit te kiezen. Laten we zeggen dat ze behoorlijk kieskeurig was; het moest een egale kleur zijn, niet te lang, grijs/donkerblauw en niet te oversized. We hadden uiteindelijk een optie gevonden, maar we moesten natuurlijk nog wat meer winkels af.
Om 15h45 had ze afgesproken bij Les Halles (een winkelcentrum) met Maelle. Ik wilde eigenlijk de stad in, maar het was vijf minuten lopen van de H&M vandaan, dus besloot ik mee te gaan, misschien was het wel een super tof winkelcentrum. Het was in ieder geval erg groot! Eerst zocht ik een wc op, want Leonie kennende stond ik op springen zonder wat gedronken te hebben. Daarna gingen we de ZARA in - dit was te netjes, dus meer voor Gilsun bedachten we. Daarna naar een Franse winkel ‘Jules’ geweest en tot mijn grote verbazing zijn we daar geslaagd: een donkerblauw met grijze tinten op de schouders, niet te lang, niet te wijd, niet te dik, niet te dun, en de prijs maakte niet uit, want haar beurs betaalt het toch. Sjongejonge haha ik wou dat ik een beurs had, maargoed.
Daarna zijn we weer de stad ingegaan om weer naar de H&M te gaan voor sushisokken. Ondertussen checkten we de tijden voor de film ‘Halloween’ voor morgenavond die nu in de bioscoop is. We hebben afgesproken daar morgen om 20h20 heen te gaan. Yay, eindelijk een enge film!! - Gulnur weet nog niet of ze meegaat. We liepen over Place Kleber en er staat inderdaad een gigantische kerstboom. De onderste takken zijn eraf gehaald, wat er een beetje bizar uitziet, maar ik denk dat ze eronder kersthuisjes gaan bouwen, dus dan zal het super leuk worden :) Bij Naturalia haalde ik wat chocola, want natuurlijk is dat bijna op bij mij… Ik wilde ook een halloweenchocoladewinkel uitchecken, want ja, misschien hadden ze korting, maar dat was helaas niet het geval - en het was bijna allemaal met melk. Hierna gingen we naar de Starbucks voor Gulnur, want die wilde graag een warme choco met een donut. Maelle en ik zijn gewoon meegelopen voor de gezelligheid - ik was zo verschrikkelijk misselijk blehhhh. We namen de warme choco mee naar de rivier en hebben op een stijger gezeten tegenover het historisch museum van Alsace: een plek waar we alle toeristen langs konden zien lopen over de brug met de ‘marrons chauds’ (warme kastanjes). Hier kletsten we wat bij over de volgende semesters, etc. En heb ik uitgelegd dat er misschien een operatie aan zit te komen voor mijn heup, want het doet echt veel te vaak pijn en ik wordt er misselijk van :( Ik ben blij dat ze het weten, want als we naar Parijs gaan wordt dat ook nog een dingetje.
Om zo’n 19h gingen we terug naar huis en heb ik na een heerlijke warme douche Harry Potter4 aangezet met de sfeerverlichting boven me. Na een half uur was ik het zat, want ik merkte dat ik meer zat te chatten met iedereen dan echt de film zat te kijken, dus heb ik verder gezocht. Ik eindigde met ‘Remember Me’ en ben blij dat ik die aan heb gezet, want het is een top film, zeker een aanrader! Vervolgens heb ik de wifi boven uit het stopcontact gehaald, want ik wist zeker dat Maria het niet uit zou doen beneden :)

  • 05 November 2018 - 16:03

    Ma:

    Je bent goed bezig voor je presentatie maar dan ben je er inderdaad snel vanaf.
    Het zal wel heel gezellig worden Straatsburg in kerstsfeer, leuk dat Robert en Gladys komen.
    Fijn dat de meiden van je heup weten en hoop inderdaad op begrip.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 84258

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: