Halloween movie! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Halloween movie! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Halloween movie!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag heb ik veel yoga gedaan, omdat ik nog steeds zo’n last van mijn heup heb en de misselijkheid maar niet weggaat (dit komt waarschijnlijk ook deels door het roggebrood dat ik donderdag op had - maar ik had zo’n honger!! - maar een combinatie van misselijkheid en pijn is niet fijn in ieder geval). Zie je me al yogaën in mijn kamertje op mijn mat? Het ging prima moet ik zeggen… niet dat ik weet of het wat uitmaakt, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd. Ik heb wat aan een artikel gewerkt en besloot niet naar de sportschool te gaan omdat dat alles alleen maar erger zou maken dacht ik.
Om 16h30 had ik met Maelle en Gulnur in een café ‘Oh My Goodness’ afgesproken om mijn GrandEst-beurs eindelijk te sturen. Ze zaten al boven aan een tafeltje en het was propvol! Het was een beetje een huiskameridee, want middenin stond een random bank en verder waren er wat sofa’s en tafels gemixt. Ze hadden al besteld, dus liep ik naar beneden om ook te bestellen. Ik wilde eigenlijk een grand café decafé, maar ze hadden geen cafeïnevrije koffie helaas, toen werd het maar een thee; ook lekker. Het ging niet allemaal van zijn leien dakje, want mijn internet deed raar, de helft van de letters stond niet in beeld (dus ik wist niet of je een woonplaats of telefoonnummer in moest vullen) en toen ik dat uiteindelijk wel kon zien, moest ik een Frans adres hebben (no way dat ik die van Cecile invul!) En kon dus die van Maelle’s moeder gebruiken. Toen moest ik een RIB hebben en Nederlandse banken hebben zoiets niet echt, dus heb ik maar mijn Franse bankrekening gebruikt, maar die man had mijn email fout geschreven, dus kon ik mijn RIB niet downloaden, blabla, dus kon ik nog niet verder. We hebben verder gewoon lekker gekletst.
Om 17h30 kwam er een barista naar boven die vertelde dat ze uitzonderlijk een uur eerder sluiten vandaag… lekker dan haha die hele tent zat nog vol, maar dus gingen ook wij aanstalten maken. Maelle en Gulnur vertelden me dat er een leuke jongen achter me zat en kon bij mijn jas aantrekken nonchalant tot de conclusie komen dat ze gelijk hadden. En natuurlijk zeiden we tegen elkaar ‘he’s cute’. Bleek later buiten toen hij langsliep en praatte, dat hij Engels is haha: die heeft sowieso alles gehoord xD.
De meiden gingen naar Rivetoile (winkelcentrum naast de bioscoop) en ik ging naar huis (15 min lopen) om mijn laptoptas af te zetten en mijn GrandEst te regelen tijdens diner. Ik zat te klooien met de Nederlandse RIB en had Frannie ook benaderd, maar besloot uiteindelijk mijn Franse rekening te gebruiken… dan heb ik die niet voor niets!
Om 19h45 liep ik weer terug en dit keer naar de bioscoop. We gingen naar ‘Halloween’!! Althans, dat was het plan. Toen ik aankwam, keken Gulnur en Maelle me doods aan. Dit was bad news… De carte culture deed het niet, wat betekende dat de film geen 5euro was, maar wel 8,70! Ja, dat kon mij vrij weinig schelen, want ik had zin om een keer wat leuks te doen op een zaterdagavond en ik wilde die film zien dus ik heb ze zo hard proberen over te halen… maar het ging lastig. Uiteindelijk drong de tijd, want hij begon om 20h20 en het was inmiddels 20h14. Ik besloot in de rij te gaan staan en te zien of er iemand mee zou komen. Ze wachtten tot het allerlaatste moment (LETTERLIJK) en toen kwamen ze naar me toe. Maelle vertelde me dat ze naar huis zou gaan omdat ze het te duur vond en Gulnur kwam met me mee, omdat ze het zielig vond. Dit was echt heel lief, aangezien Maelle en ik degenen waren die Gulnur over zaten te halen om een enge film te kijken en ze echt als de dood is voor horrorfilms! We kochten de tickets en gingen gelijk de zaal in. Nu voelde ik me natuurlijk een beetje slecht, maar vond ook: plan is plan. Het was erg rustig in de zaal (en nee, geen leuke jongens om naast te zitten bij een enge film, we hadden de zaal uitgecheckt).
In de Franse bioscoop hebben ze erg veel reclame reclame, dus geen leuke reclame als in trailers voor andere films… twee maar volgens mij. Ik begon me wel af te vragen of de film in het Engels was ondertiteld, want de reclames waren dat niet, maar toen de film begon was dat gelukkig wel het geval. Ik zal niet de film in detail bespreken hier, maar laten we zeggen dat ik het een toffe film vond en dat Gulnur erg veel op haar mobiel heeft gezeten, haha. Toen het ‘eng’ werd pakte ik Gulnurs arm beet (net als hoe ik met ma in het dorp loop) en dat vond ze wel wat fijner, want haar hart ging enorm tekeer. Ik vond hem totaal niet eng, maar ik denk dat ik teveel gewend ben door mijn scoutingvriendenhorrorfilmavondjes.
De film was zo’n 22h30 afgelopen en ze wilde naar Karins feestje om mensen te zien en niet meer aan de film te denken. Ik had daar eigenlijk ook wel zin in maar wist dat ik mezelf helemaal zou slopen om helemaal naar Karin en terug te gaan en met Parijs in mijn achterhoofd liep ik de andere kant op, naar huis. Ik ben heelhuids thuisgekomen en ben geen Michael Myer tegengekomen van de film, dus alles is goed. Even Harry Potter lezen (Hagrid heeft Harry net verteld dat hij een wizard is!!) En lekker geslapen.

  • 05 November 2018 - 16:06

    Ma:

    Jij bent ook nergens bang voor!!
    Stoer hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 84585

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: