Royal in Paris - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Royal in Paris - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Royal in Paris

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag werd ik wakker met de vraag van Mathilde hoe ik me voelde, en mijn antwoord was: een pijnlijke heup, alsof die zwart was. Dus zeiden Mathilde en Bella dat ze een rolstoel voor me zouden regelen vandaag.
Eerst heb ik ontbeten en daarna gingen Bella en ik naar de metro om Mathilde en Daan te ontmoetten die bij de bakker wat hadden gehaald. Onderweg stuurden ze berichtjes naar de groep met de vraag of ze een rolstoel konden regelen.
Om 9:30 kwamen we in het Louvre aan (whoops, 15 minuutjes te laat), en iedereen was er, behalve Kostka. De andere lerares was gestrest aan de telefoon met hem en het bleek dat hij op het politiebureau zat - om als getuige informatie te geven. Toen ik aankwam keek iedereen me heel zielig aan, kreeg ik knuffels en stond er een rolstoel plus welkomstcomité voor me klaar. Eerst snapte ik niet helemaal waarom ze me zo aankeken, maar daarna werd ik gebombardeerd met vragen hoe het met me was, etc. Hoe lief?! We gingen door de douane en ik kon in de stoel gaan zitten. Nog geen tien seconden later moesten we weer terug want Kostka zou komen met papieren om ons rond te leiden, dus werd de rolstoel weer weggebracht. De lerares zei dat we koffie mochten op zijn rekening, of die van de school: who knows? Maar voordat we daarheen konden moesten we toch weer terug door de douane en moest er dus weer een rolstoel geregeld worden...
Ondertussen vroegen we aan Gilsun wat het verschil was tussen Aziaten en hij zei heel vastberaden: dat zijn Chinezen, en dit zijn Japanners, want zie zijn wat rustiger en georganiseerder. Hahah knap hoor!
Na de douane kon ik weer in mijn rolstoel en Bella reed me de hele dag rond. We gingen eerst toch maar naar Starbucks in het Louvre terwijl we op Kostka wachtten. Het was inmiddels niet meer duidelijk wie ervoor zou betalen, maar ik nam een americano met christmas blend bonen en een reepje chocola, gewoon omdat het kan.
Ik had nog geen drie slokken genomen en we moesten naar Kostka (maar hij betaalt er toch voor als het goed is), dus moest het weggegooid worden :(
We begonnen weer bij de sculpturen en Bella racete naar een lift, Karin kwam gezellig mee.
Na de sculpturen gingen we naar de afdeling die gister gesloten was en deden een paar hun presentatie. Het waren vooral religieuze schilderijen hier, ik vond het niet erg mooi eigenlijk.
Toen we naar beneden gingen stelde Kostka aan me voor dat ik nu met een vriendin met hem en die lerares kon gaan lunchen om een restaurant te checken voor morgen. Hij stelde voor om naar een veganistisch restaurant te gaan voor mij; geweldig! Karin en Bella zouden mee mogen, maar Bella wilde foto’s maken voor het Louvre, dus ging alleen Karin mee.
We liepen via een paleistuin naar een coole buurt erachter en gingen in het restaurant zitten. Het was behoorlijk klein! We bestelden snel zodat we tijd hadden om te eten. Ik bestelde een gegrilde groenten salade en een lekker sapje.
Hierna namen we een taxi naar Musee d’Orsay en reden door het Louvre-gebied: piramiden links, tuin rechts; prachtig!
We stapten als royals uit en maakten een paar groepsfoto’s.
In Musee d’Orsay regelden ze opnieuw een rolstoel voor me en hebben we wat sculpturen bekeken, gevolgd door wat schilderijen. We werden allemaal erg moe en er kwamen veel klasgenootjes aan mijn rolstoel leunen en naast me zitten. We eindigden bij Monet et Van Gogh (waar anderen bij onze groep kwamen staan en meeluisterden) en hadden zo’n honger dat we hadden besloten met zijn alleen naar een veganistische burger restaurant te gaan.
We gingen gezellig met zijn allen in de metro (waar Lucile eerst in haar eentje terechtkwam in een metro) en we liepen naar het restaurant.
Daar aangekomen was het deels glutenvrij te zijn, dus kon ik er alsnog niet eten. Hij stuurde me naar een glutenvrij restaurant en Camilla en Bella gingen mee; bleek dat een vegan pizza place te zijn met gluten, dus kon ik er alsnog niet eten. Dus weer terug, nee bleek het er twee restaurants na te zijn, dus wij weer terug en nu was het net tien minuten dicht... we gingen dus maar naar een carrefour en zochten een plek voor Camilla en Bella om te eten. Het werd een crêpe-place en daar heb ik gewoon mijn supermarkt eten op. Ik ben dat eten nu wel helemaal zat, dus kijk uit naar mijn eten in Nederland :)
Hierna namen Bella en ik een gedeelde uber met iemand die een Londener bleek te zijn en hij was super aardig. Om 22u thuis dus lekker gaan slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 83820

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: