Toekomstplannen - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Toekomstplannen - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Toekomstplannen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanmorgen heb ik me toch genoten van mijn koffie en grote kom appel-peer beneden en mijn yoghurt-spelt-zaden-chocolade-walnoten-mix boven!!
Tegelijkertijd heb ik aan mijn cities paper gewerkt en dat ging wonderbaarlijk goed. Ik vind het onderwerp echt iets te leuk volgens mij… ik wil niet eens aan remedies beginnen, maar ik weet dat dat cruciaal is; morgen misschien.
Om 10h ben ik van huis gegaan (okay, dat was het originele idee, maar het werd uiteindelijk 10h13, whoops!) om naar cities te lopen in MISHA. Onderweg kwam ik Camilla tegen en gelukkig was de leraar ook aan de late kant. Daarna waren er nog meer mensen te laat - dat is heel normaal hier. Deze les was weer geweldig. Ik geniet echt van de lesstof, terwijl echt letterlijk IEDEREEN van mijn klas erna weer ging klagen dat het niets met de opleiding te maken had, dat het saai was en dat het een slechte leraar is en dat ze hier niet voor willen betalen… Ik daarentegen vind het veel te interessant hoe steden zijn opgebouwd en wat voor rol verschillende dingen kunnen spelen. Vandaar dat ik in de pauze naar hem toe ging om wat te vragen over mijn paper en nu kwamen we tot de conclusie dat ik niet Londen met Wenen ga vergelijken, maar dat ik het bij Londen houd, want ik vertelde hem al dat het een veel te groot onderzoek begint te worden - hij was het met me eens. Daarna heb ik hem een vraag gesteld over een thesis-idee (onderzoek voor het vierde semester - eindonderzoek). Ik heb nu het idee om een soort framework te ontwikkelen voor ECoC (europese hoofdsteden van cultuur) te ontwikkelen, net als dat ik bij mijn bachelor had gedaan voor duurzame muziekfestivals, en dan misschien met een link naar gevallen steden die wederopgebouwd zijn. Het is nog pril, en jullie hebben de primeur van mijn (al zeg ik het zelf) briljante idee! Haha! Hij vond het ook reuze interessant, dus er is een grote kans dat ik nu al een eindonderwerp heb. Misschien dat ik mijn stage hierop zou kunnen baseren… Het zal waarschijnlijk nog wat verschillen, maar ik zou het (op dit moment) leuk vinden om het onderzoek met deze leraar te doen. Verder heb ik mijn toekomstige droomwoonwijk gevonden: Letchworth Garden City in Londen! Een groen woongebied in een buitenwijk van Londen… dit klinkt geweldig!
Na de les had iedereen zo’n honger en gingen we op zoek naar voedsel. De meesten gingen naar de subway, maar Arianna en Karin wilden wat bij de Auchan kopen en bij een bakkerij. Ik had eten mee en dus ging ik gezellig met hen mee. We hebben op een bankje (gelukkig binnen!!) voor de Auchan geluncht en zijn toen naar Eurocompetence gelopen.
Hier stond Maria al klaar met haar presentatie over macarons achter zich, en waren Karin, Arianna en ik de eersten die aankwamen, terwijl we dachten dat we wat laat waren. De rest van de klas kwam niet veel later en daarna heeft Camilla gepresenteerd over de Brain Drain en Guillaume over de Alsasien language. Dat was een toffe presentatie!
Na de les was het donker en besloot ik boodschappen te halen bij Naturalia (speltvlokken) en Auchan (kip, yoghurt en hummus). Hierdoor was ik pas 17h45 thuis en heb ik weer soortement boven gegeten. Maar eerst nam ik gebruik van het moment om Maria te vragen om de badkamer schoon te maken. BAM. (ja, ze was het vergeten door alle drukte van het weekend, dafuq). Doordat ik boven at, kon ik tegelijkertijd verder met het regelen van beurzen, me inschrijven voor de ECHR hearing voor 28 november, deze verhaaltjes schrijven, en de remedies les van morgen voorbereiden.
Ook nog een leuke side note: Maria vroeg me om 18h in de keuken toen ik thuiskwam of we wat moeten doen voor remedies morgen, en ik zei dat ik het nog niet wist, maar dat ik wel wist dat we ons moeten inschrijven voor de hearing voor 28 november. Toen vertelde ze me dat dat niet klopt, en dat iemand anders ons inschrijft. Kom ik boven, vraagt Karin in de groep 1 uur later of we ons moeten inschrijven voor de hearing, stuurt Maria gelijk een link om ons in te schrijven… hoe bizar??! Ze gelooft me vrijwel nooit, dit is weer een klassiek voorbeeld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 84340

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: