Privéles mensenrechten - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Privéles mensenrechten - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Privéles mensenrechten

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

In de ochtend heb ik Bethany een lijst met kerstfilms gestuurd (ze wilde aanbevelingen, omdat ze geen ene kerstfilm kent!) en een lijst met Nederlandse lekkernij (kruidnoten, stroopwafels, pepernoten, taai taai poppen (omdat ze spullen naar haar familie in Taiwan wil sturen). Daarna heb ik aan remedies gewerkt, waarna ik van 10-13h remedies les had. Dit keer van een Turkse marterstudente die het idee van ‘costs and expenses’ ging uitleggen (hoe geld wordt uitgereikt aan welke personen in de Europese Raad. Ik vond het een reuze-interessante les, want ik kon het tenminste een keer volgen, in vergelijking met de normale remedies les…, maar de rest van de klas was andere dingen aan het doen op hun computer. Camilla naast me zag ik zelfs make-up bestellen voor Black Friday. Ik zat tegenover de ‘lerares’ en overigens de enige die oplette en haar aankeek, dus had ik een soort privéles. Na de les vroeg ik haar voor advies over de Ierland-Verenigd Koninkrijk case waarvoor ik aan het werk ben, en ze vertelde me dat de costs and expenses bij interstate cases heel anders zijn, dus dat ik dat eerst moet uitvinden… Hmmm jammer; snap ik eindelijk de individuele applicaties, moet ik nu verder gaan zoeken! Maar niet getreurd, mijn motivatie bleef aanwezig.
Toen ik thuiskwam, waren Cecile en haar au-pair van 12 jaar geleden in de keuken, precies aan het starten met hun voorgerecht - en je weet dat Fransen altijd lang de tijd nemen voor hun lunch. Maar wow, ik vond het gewoon knap! In de tijd dat zij hebben geluncht, heb ik sperzieboontjes afgehaald, gekookt, een salade gemaakt, gegeten en toen ik klaar was, was het 1u verder, en zaten zij nog aan hun eindronde van de lunch (wat bestond uit: soep, hoofdgerecht met groenten, yoghurt met compote en een thee met chocolade). En kletsen over biologisch eten joh, niet normaal, haha! ‘Ik heb op mijn meetings geleerd dat je nu geen mango moet eten of bananen, want dat komt niet hiervandaan, etc. Gelukkig was ik dit keer niet het slachtoffer…
In de middag heb ik erg goed gewerkt aan mijn remedies paper, en het is hartstikke interessant! Ik zat zo in mijn laptop gedoken, dat ik aardig laat was voor de rest van mijn planning, maar ik heb alles gewoon een beetje opgeschoven.
Om 17h45 ben ik naar de sportschool gegaan om drie kwartier wat oefeningetjes te doen. Even douchen, luchtje op, beanie op, sjaal om, wanten aan en gaan! Ik had om 19h15 afgesproken bij Arianna, maar dat werd uiteindelijk dus 20h, want ik moest nog wortels halen voor het diner, maar dat was geen probleem. Onderweg naar de stad heb ik dus bij de Carrefour vlakbij Maelle wortels gehaald en heb ik met ma gechat, wat hartstikke gezellig was! Toen ik haar een foto stuurde van een kerstboompje die ik in de stad had gespot op de brug van de Ille, viel mijn telefoon uit - ik moet echt een nieuwe, want hij was dus na 30 minuten uitgevallen, terwijl die volledig was opgeladen, en het thuisknopje doet het niet, ohja, en hij typt wel eens uit zichzelf. Maargoed, gelukkig wist ik de weg naar Arianna uit mijn hoofd en kon er dus direct heen lopen. De stad zag er echt geweldig uit. Dit weekend is de opening van de kerstmarkt en overal waren dus al houten huisjes, met rood versierde linten kerstboompjes, kerstmannen, straatverlichting met kerstballen, engeltjes en gingerbreadmen te vinden. En niet te vergeten de mega kerstboom en ijsbaan op Place Kleber.
Stipt 20h was ik bij Arianna en hebben we hetzelfde gegeten als vorige keer: gepaneerde kip (met quinoameel) en groenten (wortels, champignons en courgette met sojasaus, komijn en olijfolie). Mmmmm!! Maelle kwam ook eten, want we zouden ons Brexit debat bespreken. Karin voelde zich niet goed, dus bleef ze thuis. We hebben een set-up gemaakt van ons plan en gaan allemaal individueel argumenten zoeken om ze in een gezamenlijk document te stoppen online. Dat gaat helemaal goed komen. Om half tien liepen Maelle en ik terug en zijn we veilig thuisgekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 84599

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: