Kotsende kat en lol met Maria - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Kotsende kat en lol met Maria - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Kotsende kat en lol met Maria

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 December 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag begon heerlijk: naar de markt en cultural policies leren. Althans, toen ik naar boven ging, vertelde Maria me dat de kat had gekotst en dat ze weg moest. Ze zou het na de markt opruimen… ik kwam boven en zag dat er papiertjes overheen gelegd waren, maar ik had geen zin in een stinkende overloop (het was op het tapijt gebeurd op onze trap) en dus heb ik de warme tonijnballen (echt mega veel, ik snap wel dat die kat dat niet binnen kon houden!!) opgeruimd. Hierna ging ik weer heerlijk verder met leren. In de keuken sprak ik Maria trouwens en hebben we het over Cecile gehad. Cecile is ook enorm boos geworden op haar en we zijn eruit dat we in hetzelfde schuitje zitten: we willen allebei geen bozen Cecile en volgens mij heeft zij nu ook door dat Cecile erg veel van regeltjes houdt. Ik vroeg natuurlijk heel sneaky of ze de laatste twee weken (sinds het badkamerincident) meer boos is, en ze zei van wel, dus dat bevestigd maar weer mijn gevoel dat Cecile Maria de (terechte) schuld geeft van het verstoppen van de badkamergoten. Maar we hebben wel kunnen lachen om onze grapjes samen hoe we hier wonen… De eerste keer dat we lol hadden, en we hebben nog maar een week te gaan. Maar zo zagen we allebei ineens dat we het toch wel met elkaar kunnen vinden - net als in de eerste week in de AirBnB!
Om 12u ben ik weer naar de sportschool gegaan, heb ik gedoucht, geluncht en ben ik weer verder gegaan. Ik besloot ook nog wat te doen aan remedies en heb uiteindelijk helemaal overwerkt Marloes en ma gebeld voor de adventkalender; we mochten drie vakjes openen! Dit deed me erg veel goeds, want ik kreeg zo’n oog- en hoofdpijn dat ik niet meer verder kon. Ik heb beneden snel wat gegeten en heb boven met mijn laptop op bed gelegen, nadat ik tot half negen aan remedies heb gewerkt. Ik wilde een kerstfilm kijken, maar toen ik hem startte, zag ik dat ma die ook wel leuk gaat vinden, dus heb ik hem niet verder gekeken, en heb ik wat filmpjes van mijn favoriete band FH gekeken. Ik heb gelijk van hun concert gedroomd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 84128

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: