Examen Cultural Policies - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Examen Cultural Policies - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Examen Cultural Policies

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 December 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vannacht werd ik wakker met een kleine bloedneus… gelukkig werd ik op de een of andere manier een seconde ervoor wakker, dus is mijn witte dekbed nog gewoon wit!
Ik was weer de eerste (en enige) beneden, en ben lekker gaan ontbijten met fruit. Ik vervolgde met mijn yoghurt boven, terwijl ik de hele ochtend Cultural Policies heb geleerd. Ik heb er ook een uurtje cities rapport in gegooid, want dan komt die ook iedere keer een stukje verder tot het eindresultaat. Om half elf vond ik dat ik wel een theetje had verdiend, dus ging naar beneden en kwam Cecile tegen die me heel blij aankeek en vertelde dat ze blij was met haar cadeau: Merci, saint Nicolas!. Dat was dus een goede zet.
Ik ben tot 15h door gaan leren en ben toen gaan wandelen naar IEP voor mijn examen. Ondertussen appten ma en Ro allebei dat Roberts huis is verkocht, geweldig nieuws!
Bij IEP aangekomen, zaten er veel van de klas half te stressen en hun aantekeningen nog door te nemen, maar Karin, ik en Iida zeiden tegen elkaar dat als we de termen weten, het wel goed moet komen. En dat was ook zo.
Na een wc-bezoek gingen we allemaal in het geweldige amphi-lokaal zitten (hoor je het sarcasme? Dit is het lokaal waar ik altijd zo’n hoofdpijn krijg) en ik en 2 anderen kregen een laptop. De klas had 60 minuten - wij 80. We kregen een blad met 4 vragen, maar moesten er 2 antwoorden. Ik heb vraag 4 en daarna 3 beantwoord en omdat ik vraag 4 ongeveer helemaal in mijn rapport van oktober had beschreven (ik denk serieus dat ze de vraag van mijn rapport heeft), heb ik die zo goed mogelijk omschreven met mijn half-fotografisch geheugen.
Na de les kreeg ik wat appjes met hoe het ging, maar ik zette mijn internet uit en besloot wat tomaten, maiscrackerdriekhoekjes (mijn favoriet!) en wortels te halen, zodat ik (hopelijk) boven kon eten. Op de terugweg kreeg ik nog een compliment van een zwerver: ‘Quelle classe!’ (wat een klasse!), haha heb ik die ook weer in de pocket. Ik liep natuurlijk erg tevreden en trots rond in Straatsburg als een cultureel Europese kenner.
En jahoor, er was niemand thuis. Ik kon mijn ogen echt niet geloven, want hier was ik zo enorm aan toe: lekker op bed met mijn laptop en een hoop favoriet eten om mij heen. Eerset heb nik lekker gedoucht en daarna zette ik een serie aan op Netflix, probeerde er nog een, ging op YouTube en na mijn diner was ik de laptop gewoon zat (na 15 minuten haha). Dit geeft maar weer aan dat ik hou van productief bezig zijn, dus ik stuurde iedereen berichtjes terug en ging aan mijn cities paper werken. Aangezien mijn hoofd er geen zin meer in had, heb ik de laatste twijfeldingetjes verwijderd, heb ik een introductie en een conclusie geschreven, het opgeslagen, backup naar mezelf gestuurd, de PowerPoint op een USB-stick gezet en toen had ik wel zin om een serie te kijken. Het was inmiddels 21h15. Ik heb tot 22h gekeken, daarna in mijn twee boeken gelezen en ben heerlijk gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 84128

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: