Het weerzien van mijn hosts! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Het weerzien van mijn hosts! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Het weerzien van mijn hosts!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad


Vanmorgen kwam ik redelijk moeilijk mijn bed uit, maar om 7:20 was ik weer van de partij! Ik besloot eerst boodschappen te doen voor mijn ontbijtje, want wat is een Mexicaans ontbijt zonder mijn geliefde papaya? Ik liep naar Superama en kwam met een hoop lekkers terug. Ik legde alles op zijn plek en de dag kon beginnen, wat betekende...: koffie!!
Hierna heb ik alle dingen in orde gemaakt, zoals mijn e-mails en wat schoolgingen nog van Olomouc. Ik begon alvast met het zoeken en lezen van de teksten voor regionalisme, maar het was in het Spaans! En wonder boven wonder lukt het me nog ook! Ik deed wat fysio, heb gedoucht en eten gekookt en heb even wat met Arianna gekletst - die vertrekt 31 augustus naar Brussel. Hierna las ik op mijn telefoon dat de leraar voor regionalisme ziek is en dat morgen de les niet doorgaat (ik ben benieuwd of ik nu mijn presentatie en essay een week later heb; ik hoop het wel want ik heb er nog niets aan gedaan). Dus nu had ik alles van die ochtend voor niets gelezen, want hij had andere teksten in de e-mail gezet!! Moedig begon ik dus aan het andere vak en heb daarvoor de teksten wel gelezen... ook grotendeels in het Spaans. Het gaat over hoe Latijns-Amerika in elkaar zit en is erg interessant. Hierna heb ik een dutje gedaan en hoorde ondertussen mijn hosts thuiskomen; oftewel: ik heb geen dutje gedaan maar op bed gelegen en was blij dat ik mijn raam en gordijnen precies even dicht had want het was nogal een geroep.
Hierna besloot ik een wandelingetje buiten te maken want ik kan niet de hele dag in een hok zitten. Ik kreeg net voordat ik het huis uitging een bericht van mijn AirBNB hosts dat ze thuis zijn en ze vroegen hoe het ging. Ik stuurde terug dat ik net weg zou gaan voor de regen, vroeg hoe de trip was en zei dat het top ging. Toen ik de deur uitkwam, kwam de vrouw naar buiten en stelde haar moeder voor. We hebben even wat gekletst en we zullen elkaar vast binnenkort weer spreken.
Daarna heb ik een wandeling gemaakt op gevoel. Ik ging via het Frida Kahlo-park door Coyoacán en ging naar het Eekhoornpark - alhoewel ik het dit keer ook een sportpark zou kunnen noemen, want iedereen was aan het hardlopen tussen de eekhoorns, haha! Hier heb ik eventjes gerust voordat ik terugliep via Coyoacán en thuis een stuk van mijn methodologie-tekst heb gelezen en ben gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 84257

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: