Dagje school - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Dagje school - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Dagje school

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen ging mijn wekkertje om 6:15 en ik was al vroeg in de weer voor het afmaken van mijn rapport voor methodologie. Verder heb ik wat voor violence gelezen, terwijl mijn hosts buiten ontbeten.. “Good morning!” Het was een beetje awkward om mijn bureau naar hen te zetten alsof het een schilderij was, dus ging ik dit keer naast mijn bed zitten en dit was ook prima te doen.
Om 11:10 ging ik dit keer van huis voor mijn les van 12-14 maar was weer veel te vroeg. Ik ging alvast naar het lokaal en ik ben de gelukkige die de wc-sleutel mag bewaren en dus kon ik alvast gaan. Daarna wachtte ik in het lokaal en de lerares kwam niet veel later. We praatten wat over Puebla en daarna kwam de rest. De les was interessant maar ze houdt nogal van kletsen dus ik weet nu niet of we heel academisch bezig gaan zijn of niet maar we moeten toch echt twee essays schrijven voor dit vak.
In de lunchpauze (van 14-17u) ontmoetten we Eduardo en lunchten we in een plek met allemaal vlinders aan de muur, het had een apart en gezellig sfeertje. Hierna hebben Graham en ik wat op het grasveld op de campus gechilld, waarna we van 17-19u methodologie hadden. Ik heb het idee dat we hier het meest leren van alle vakken, want nu leren we eindelijk hoe je een goed onderzoek kunt uitvoeren. Het is toch van de zotte dat dat ons nooit echt goed is geleerd?! Ik gaf me op voor de eerste presentatie voor volgende week donderdag en was toen wel klaar om naar huis te gaan.
Weer in een overvolle bus terug en om 20u kon ik eindelijk wat eten maken en relaxen... maar laat eten is voor mij niet zo’n strak plan want ik kon totaal niet slapen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 84265

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: