Theetje met Joyce - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Theetje met Joyce - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Theetje met Joyce

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend verveelde ik me een beetje toen ik opstond maar ik heb toch doorgezet en heb mijn routine doorgelopen.
Na mijn ontbijtje heb ik een tekst voor regionalisme gelezen, waarna ik een dutje deed. Ik voelde me vandaag toch weer niet helemaal goed helaas, en heb dus mijn schoolwerk geprobeerd af te wisselen met rust. Ik sprak ondertussen af met Joyce, want ze vertelde me dat ze zich erg verveelde en dat de meiden het hele weekend binnen zijn gebleven doordat Celia (en Claire een beetje) ziek waren. Ik las nog een tekst voor methodologie en probeerde wat samen te vatten terwijl mijn ogen en hoofd pijn deden.
Om 16h spraken Joyce en ik af in Coyoacán en hebben we een thee gehaald bij El Jarocho, die we in het parkje naast de mercado hebben opgedronken terwijl we kletsten over wat we hierna wilden gaan doen… GEEN IDEE!! Toen het begon te regenen, schuilden we in de markt en liepen we wat verder met onze parapluutjes.
Om 17h ging ze met Claire en Celia naar de bioscoop, maar zo’n artistieke film leek me niets en mijn hoofdpijn kwam weer opdagen, dus ging ik lekker naar huis.
Hier kreeg ik ineens de Spaanse sferen over me heen en heb wat Spaans gelezen en filmpjes in het Spaans gekeken om mijn taal te verbeteren. Ik sloot de avond af met Pirates of the Carribbean voor de overgebleven 50 minuutjes en ben lekker gaan slapen. Hoewel, dat bleek weer erg lastig. Ik vind het nog lastig dat iedereen hier een ander ritme heeft om me heen, maar daar moet ik vast nog aan wennen. De hosts eten om 21h buiten, terwijl ik dan meestal al probeer te slapen. Ik hoop dat het morgen beter gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 84321

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: