Museum dag - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Museum dag - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Museum dag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanmorgen werd ik heerlijk wakker na een innoverende dag gister. Om 8:45 stond mijn wekker. Even wat ontbeten en mezelf klaargemaakt om Marloes en ma weer te ontmoeten in de stad. Ik liep ze tegemoet en samen vonden we een plek om te ontbijten. Ik hield het bij een heerlijke grand café et quelques fruits. Hierna liepen we met zijn drieën terug naar mijn airbnb, omdat de auto hier geparkeerd stond. Voor alle mensen die het interessant vinden: op zondag is het gratis parkeren in Straatsburg ;-). We zeiden gedag en gek genoeg voelde het totaal niet vreemd. Het avontuur kon nu echt beginnen!
Ik liep naar boven naar Maria en we besloten samen de andere meiden te ontmoeten. Een ander leuk feitje: op zondag is de entree van alle musea gratis en voor niets! Voor het Musée Alsacien stonden Mathilde (Frankrijk), Gulnur (Kazachstan), Karin (Duitsland) en iemand die Gulnur op het vliegveld had ontmoet op ons te wachten. Het museum ging over de oude gebruiken van dit gebied, de Alsace. Hierbij kun je denken aan oude kledij, keukengebruiken, speeltjes, etc. Het was een oud pand, dus alles kraakte. Hier liepen we eigenlijk vooral individueel.. want ja, we ‘kenden’ elkaar nauwelijks. Af en toe werd er hier en daar een grapje gemaakt, meestal door mij natuurlijk haha, en beneden wachtten we elkaar weer op.
Omdat onze culturele verlangens nog niet geheel verzadigd waren, besloten we naar Musée Rohan te gaan, waar drie verschillende musea waren gevestigd: decoratieve kunst, archeologie en dingen van Napoleon. Dit museum sprak me meer aan, omdat ik het meer een museum vond. Het andere ging meer naar een expositie toe. Hier merkten Maria en ik dat we toch eigenlijk wel al het meest met elkaar optrokken, want uiteindelijk waren we de rest uit het oog verloren en liepen we alleen rond. Wederom stond buiten iedereen op ons te wachten.
We dronken een kopje koffie in het koffiecafé Raven, waar het verschrikkelijk moeilijk was een koffie te bestellen. ‘Un café americano?’ ‘No, juste un café NORMAL!’ (Nee, gewoon een normale koffie!) Uiteindelijk kreeg ik een grand café dat gewoon goed naar koffie smaakte dus ik was tevreden :) We kletsen hier wat over onze achtergronden en we kwamen erachter dat iedereen Harry Potter fan is: geweldig nieuws dus!
Maria en ik gingen rond vijven weer terug, helaas dit keer in de miezer, en hebben de hele avond aan de studie gezeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 83913

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: