Moving day! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Moving day! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Moving day!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vannacht heb ik echt belabberd geslapen, wow. Ik hoorde iedereen, maar dan ook echt IE-DE-REEN thuiskomen van een nachtje stappen. En die Fransen vinden het volgens mij geweldig om te zingen, dus heb ik wat Franse liedjes meegekregen. Anyways,… ik werd wakker en heb zo snel mogelijk mijn spullen gepakt en ging als een volgeladen ezel op weg naar mijn nieuwe adres in Neudorf (met 2 volle totebags, een laptoptas en een tas vol spulletjes, inclusief mijn 1k gewicht en twee flesjes water haha zie je me al gaan?!) Het was zo’n veertig minuten lopen.
Daar aangekomen begon ik mijn tassen uit te pakken en sprak ik om kwart voor elf bij de markt af met Karin. Daar heb ik twee volle tassen groenten en fruit gekocht en het was erg goedkoop vergeleken met de Franse supermarkten, niet vergeleken et de Nederlandse, maar dat terzijde. De markt was half buiten, maar vooral binnen. Je kunt het zien als een grote hal vol met marktkraampjes. Aangezien het de eerste keer was dat we hier waren, wisten we niet welke kraam we moesten hebben voor welke producten, dus liepen we eerst de hele markt af en gingen daarna af en toe ergens wat scoren. Het was leuk om mijn Frans te oefenen, want de personen van de marktkraampjes waren erg aardig. Een paar vroegen wat ik aan mijn polsen had, aangezien ik mijn braces om had gedaan voor het tillen. Lastig uitleggen wel, maar ik kon gelukkig wel duidelijk maken dat het niet door een val van een paard was gebeurd :)
Karin, Gulnur, Essie en Ida hadden afgesproken om boodschappen te doen in Kehl (Duitsland), want dat blijkt goedkoper te zijn. Eerst wilde ik wel mee, want ik ben wel in voor een avontuur, maar toen ik hoorde dat ze alleen naar de Lidl en Aldi zouden gaan, vond ik het wel goed met mijn rug- en heupentoestand. Ik besloot lekker te settelen in mijn nieuwe kamer, want er was nog een hele hoop te doen!
Een lunch op de patio, 2,5 volle koffer en een nette kamer later was ik erg tevreden en enorm moe! Maria was ondertussen ook gearriveerd en we wilden wat boodschappen doen. We gingen naar de Monoprix om de hoek voor dure yoghurt en hummus, en vervolgenden onze boodschapjes bij Carrefour voor nog wat snoeptomaatjes, want volgens mij ben ik verslaafd.
Thuis aangekomen was het al etenstijd, maar ik wilde eigenlijk heel erg graag slapen. Maria dacht daar anders over en wilde eerst dineren. Cecile was in de keuken en wilde ons wat dingen uitleggen over pannen etc. Ze is enorm biologisch ingesteld, en ik hou ook wel van de natuur en gezondheid etc., maar dit is wel het volgende niveau hoor dames en heren. Ze heeft water dat leeft en een pan dat de slechte afvalstoffen van de groenten naar beneden zuigt ofzo. Ik ga er maar mee akkoord hoor, waarom niet, maar apart is het wel haha. Ik zou geen echte Leonie zijn om deze aparte pan niet te proberen, dus heb ik mijn groenten erin gedaan en ik moet zeggen dat het gewoon normaal goed proefde :) Ze vroeg me of mijn boontjes wel gaar waren omdat ik zo snel was, maar ik vertelde haar dat ik wel van ‘al dente’ hou. Zij zei dat Fransen alles erg doorgekookt willen hebben, dus daar hebben we al een verschil!
We genoten van ons eten buiten met uitzicht over de tuin en ik had met Karin afgesproken een film te kijken bij haar thuis, want blijkbaar bleef iedereen thuis vandaag. Ik kreeg weer een moeheidsaanval, dus vertelde ik haar uiteindelijk dat ik toch ook maar thuisbleef. Ik had het cadeautje van Maxime al klaargelegd en mocht die nu van mezelf openmaken: twee aantekeningenboekjes met een lief berichtje, een streng lichtjes en een kaarsje. Super lief!! Daarna heb ik eens even heel goed mijn fysio-oefeningen gedaan en was ik van plan vroeg naar bed te gaan. Maar toen…..
Toen kwam Maria met het verhaal dat er een grote krekel in haar kamer zat. Het was inmiddels al donker en dat beest kwam af op het licht, dus toen heb ik met een stok geprobeerd het naar buiten te leiden, en tevergeefs… het vloog de hele kamer door met Maria in/achter de deuropening en ik met een stok in mijn handen alsof ik aan het honkballen was. Uiteindelijk pakten we een beker en konden we die op het beest zetten en er een papier onder schuiven. Het heeft even geduurd, maar ik heb het heelhuids buiten gekregen. Toen ben ik 22h30 al naar bed gegaan.