Relax dag - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Relax dag - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Relax dag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Poeh, wat heb ik heerlijk geslapen! Wekker een keer om 8u in plaats van half 7 en de dag rustig beginnen is ook niet verkeerd!
Ik ben gelijk naar de markt gegaan (en heb voor 2eu chocoladebrokken 100% gekocht voor mijn presentatie voor dinsdag… dat valt dan nog wel mee :))
Lekker ontbijtje buiten en tegelijkertijd heb ik weer de universiteiten doorgenomen voor het tweede semester. Ik vond het nog steeds erg lastig en heb toen Marloes en ma gevideochatet, want ik wist dat die nu samen zijn dit weekend. Zij zaten heerlijk aan de koffie en ontbijt en we hebben alles besproken. Ik kom nu uit op Tsjechië en Spanie, maar de volgorde weet ik eigenlijk niet. Dat komt nog!
Daarna ben ik naar de sportschool gegaan en heb dit keer dus de zware lessen geskipt en ben op mijn eigen houtje gaan trainen, net als thuis in Nederland. Ik heb gefietst, mijn polsen getraind en een beetje core stability, en daarna voelde ik me een heel stuk beter!
Buiten ging ik lunchen en heb ik genoten van het heerlijke weer, het was gewoon weer hartstikke heet (26 graden)! Ik heb mijn minorities artikel nu bijna klaar! Ik besloot van het weer te genieten en ben naar de stad gegaan om 16h, gewoon omdat de winkels altijd dicht zijn op zondag wanneer ik ga en ik nu de kans had om er even op uit te gaan. Ik nam eens de andere route (via rechts ipv links) en kwam op de straat parallel aan deze uit, maar de winkels die daar waren, waren niet al te boeiend. Toen ik mijn plaspauze bij de bushalte deed, trok ik mijn jas uit en merkte dat die niet van mij was… whoops! Ik Maria een berichtje gestuurd met dat ik er goed voor zal zorgen… vertelt ze me dat ze hem over een uur nodig heeft omdat haar transportkaart erin zat! Tsja, ik had geen andere keuze en kon dus weer 20 minuten teruglopen, hing de jas aan de kapstok, en ging weer terug naar de stad.
Nu ik eindelijk echt in de stad was, was het echt op en top genieten! Dit was wat ik altijd wilde doen… gewoon lekker rondneuzen, maar ik had er nooit tijd voor door het drukke schoolschema. Ik heb een biologische winkel gevonden met heerlijke chocolade amandelen die je zelf kon tappen. Ik bedacht me dat ik er een paar mocht voor de film vanavond, en wat was dat een goed idee! Ook zijn er glutenvrije broodopties, maar na mijn sandwich van vorige week deden mijn darmen zijn werk een beetje te goed laten we maar zeggen, dus ik weet niet of dat zo verstandig is. Met tijd komt raad zeggen we dan in Nederland.
Vervolgens ben ik echt de stad in gegaan en ben ik bij LUSH naar binnen gelopen, gewoon voor de lol, want nu hebben ze de herfstproducten en al sommige kerstproducten YAY!! Toen ik naar binnen stapte zei een verkoopster dat ik een geweldige tas had (McBusted totebag van HydePark concert in Londen 2014). Hoe grappig dat ze die band kent, zo bekend zijn ze niet! Dus hadden we een kort gesprekje met dat het zonde is dat ze uit elkaar zijn ;P. Ik liep een rondje door de winkel en heb genoten van de sneeuwpopjes en gingerbreadmen en ben toen weer naar buiten gelopen, want het is en blijft duur - een traktatie dus. Vervolgens liep ik de SEPHORA in, want ik weet dat die ook in Londen zit en ben er nooit geweest. Dit is een makeupwinkel die me even helemaal deed wanen alsof ik in Londen liep en het was geweldig! Ook hier heb ik alleen een rondje gelopen en heb ik per ongeluk lippenstift op mijn witte blouse gekregen… iemand tips? Ik zag dat je er haarlak op moet spuiten, maar ben hier niet zo zeker over… Daarna ben ik verder gelopen en ben ik even gestopt op een klein jazz festivalletje voor kanker op Place Kleber. Vervolgens een rondje gelopen in een woonwinkel en daarna ben ik naar Karin gegaan voor een plaspauze en heb ik haar meegenomen om een rondje de stad in te lopen. Ze zat de hele dag thuis en moest even opgevrolijkt worden en volgens mij is dat goed gelukt.
Het was vandaag mega druk in de stad, en zo gezellig! Dit was de eerste keer dat ik op de hoeken van de straten gebakken ‘marrons’ zag (kastanjes). Die heb ik altijd willen proberen, dus volgend weekend ga ik eraan geloven!! Het leek al kerstvakantie met de drukte, maar het gaf een enorm gezellige sfeer. Samen met Karin liep ik al kletsend naar de andere kant van de stad, dus naar de andere kant van de Notre Dame, en konden we het cafeetje ‘Pur’ niet meer vinden. Uiteindelijk zaten we er een straat parallel aan en vonden we het negen minuten te laat: hij ging om 19h dicht… Dus toen zijn we uiteindelijk wat penen, tomaten en geitenyoghurt bij Auchan gaan halen voor mij (ik weet het; niet echt een droomdiner, maargoed) en zijn we terug naar Karin gegaan voor de film. Gelukkig had ik mijn chocoladeamandelen nog in mijn tas, die waren wel heel lekker!
Ik stelde voor (omdat het oktober was) om een enge film te kijken. Helaas is Karin daar niet helemaal van en hebben we na een paar trailers toch echt ‘scary movie 1’ gekeken. Dit was alweer jaren geleden voor mij, dus ik vond hem wel grappig. Scary movie 2 staat nu ook op de planning! Ik heb echt een hele leuke dag gehad :)