Sportieve Leonie - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Sportieve Leonie - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Sportieve Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

In de ochtend heb ik me meer gefocust op het vinden van een remedies paper onderwerp dan het echte oefenen van de presentatie… oh well! Om 10u kwam ik aan op school, terwijl ik dacht dat ik een keer vroeger was dan normaal - ik was dus gewoon later haha. Maar dat gaf niets, want er waren er nog meer niet; het is hier erg normaal om vijf tot tien minuten te laat aan te komen. Aan het begin van de les vertelde mevr. Lambert van remedies dat we vorige week erg geluk hadden om bij de Council of Europe te zijn toen ze het over Rusland hadden, want het is echt mega belangrijk en waarschijnlijk gaat Rusland echt niet betalen en gaan ze de CoE uit. Wat zal dat voor gevolgen hebben? De leraren hier willen er allemaal niet over nadenken… dat zegt genoeg. De les snapte ik dit keer wat beter, aangezien we onderzoek hadden gedaan naar een case, dus we snapten de procedures wat beter. De presentatie over de Emre-zaak ging goed. Ik begon met de introductie en gooide er van alles uit en na afloop hoorde ik van meerderen dat mijn presentatie heel goed was, zo zonder papiertje en vloeiend. Hoppa, die is in de pocket! Hebben de rondleidingen die ik in Nederland doe toch nog een beetje nut gok ik zo.
Na de 3-uur durende les heb ik onderweg gebeld met pa en hem gezegd dat ik naar Olomouc ga en hebben we nog even wat verder gekletst. Ik ging naar huis om te koken en heb ik de hele middag gespendeerd aan het vinden van een onderwerp voor remedies…, maar het lukte niet helemaal. Uiteindelijk heb ik haar een mail gestuurd met wat ideeën, want ik wilde er wel een keer klaar mee zijn.
Daarna ben ik naar de sportschool gegaan en heb ik eens even goed buikspieren getraind. Ik was eerst op een matje bezig en naast me kwam een jongen ook buikspieren doen en vroeg toen of we samen een oefening konden doen en ik vond het okay. Het was als het ware bij het hoofd van diegene staan en de benen iedere keer een andere kant op gooien en dan moest je als liggend persoon iedere keer je benen weer naar het midden omhoog brengen. Ik ging als een malle en stopte niet, en hij vond me enorm sterk haha toen was het de beurt aan hem en hij stopte veel eerder dan ik, dus hij is afgemat door een meisje haha, maargoed, de training ging dus goed! Daarna nog op wat toestellen en naar huis, want er was zat te doen.
In de avond heb ik fascisme gelezen tijdens het diner en ik had met Maxime afgesproken om te Skypen, maar ze reageerde niet meer en ma vroeg om te bellen, dus heb ik eerst even met ma geskypet. Met haar heb ik het gehad over het feit dat ik zo’n last heb van elektrohypersensitiviteit en ze vertelde me dat het nu meer erkend wordt in Nederland en dat het op het RTL nieuws was en dat er maandag zelfs een uitzending over zal zijn!! Ik ben echt reuze benieuwd, want ik heb echt iedere dag last; enorme hoofdpijn die echt niet weggaat, ook niet met masseren en rekoefeningen, geïrriteerde rode ogen en ik heb al 2x gehad dat mijn evenwicht in de avond helemaal wegvalt en dat ik maar in mijn bed ben gaan liggen om de ‘zeeziekte’ weg te laten ebben… ook is mijn maag er ondersteboven van, dus ik hoop dat ik geholpen kan worden, en snel :).
Terwijl ik met ma belde, zag ik dat Maxime berichtjes stuurde en kon ik met haar skypen. We hadden elkaar al zo’n zes weken niet meer echt gesproken, dus hadden we veel bij te kletsen! Zij was ook verhuisd op de dag dat ik naar Frankrijk ging, dus lieten we elkaar onze kamers zien en hebben we alles aan elkaar gevraagd en verteld over school, stage, levens, etc. Was tof om haar weer te zien en te spreken. Daarna ben ik een heerlijke douche gaan nemen, nog wat in het boek ‘Stormbreaker’ gaan lezen (ik weet nog steeds niet of ik het uit wil lezen, want heb Harry Potter er nog steeds naast liggen) en ben gaan slapen.