Italiaanse vrienden - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Italiaanse vrienden - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Italiaanse vrienden

Blijf op de hoogte en volg Leonie

05 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Yay, vandaag voelde ik me weer wat beter! Het duurt echt altijd zo’n drie à vier dagen… ik kan de klok erop gelijk zetten. Wat heb ik gedaan de afgelopen dagen? Yoga. En veel fruit. Ik denk dat gekookte groenten ipv rauw ook nog enigszins nut heeft. Geen granen. Antioxidanten (smoothie en chocolade als ik er zin in had). Niet gesport, alleen thuis oefeningen gedaan en been hoog gehouden. En in de nacht die band om mijn rug en heup gedaan.
Omdat ik niet misselijk was, kon ik vandaag instituties helemaal doornemen voordat ik les had. Even geluncht, snel mijn vaten van boven afgewassen en opgeruimd voordat iemand me zou zien en op naar Camilla! Ze woont vijf minuten van mijn huis vandaan dus liepen we samen naar school. Ze was met een Italiaanse vriend, heel aardig! Ze zei dat ze hem veel over me had verteld afgelopen zomer, dus wilde hij me ook ontmoeten. Halverwege ging hij een andere kant op en liepen Camilla en ik naar school. Onderweg hebben we het over minorities gehad en een plan opgesteld soortement voor onze film over minorities Italianen in Straatsburg. Ze vertelde me dat ze een vriend heeft die goed is met computers en filmpjes maken dus hierbij gaan we een beetje valsspelen en gaat hij waarschijnlijk het filmpje uiteindelijk in elkaar zetten… scheelt ons een hoop geklooi, want wij kunnen nauwelijks met technologie omgaan. En ik vind niet dat we per se hoeven te weten hoe we een film moeten maken als het kerst is en ik daar beter tijd in kan steken, oh ja en ook in mijn examens en rapporten natuurlijk ;).
Op school aangekomen waren we de eerste en tot 13h30 was alleen Maria erbij gekomen. Ondertussen kwamen er meer Euroculterers aan, maar niemand van de andere uitwisselingsstudenten en ook de lerares niet. We begonnen te twijfelen of we het goede lokaal hadden doorgekregen of dat ze het was vergeten en stuurden haar een email. Uiteindelijk kwam ze om 14h en de rest ook en had Haumesser de tijd gewoon een half uur te vroeg doorgegeven… lekker dan. Maarja, zo konden we wel wat bijkletsen over de vakantie! De lerares van Institutions zag dat het lokaal veel te klein was, dus verhuisden we naar ‘amphi’ (het helse lokaal waar ik altijd zo’n verschrikkelijke hoofdpijn krijg van die beamer) en hebben we daar lesgehad. Ze kwam ook nog naar me toe om het over mijn mondeling te hebben en ze gaat kijken naar een datum.
Om 16h was de les voorbij en konden we blijven zitten want we hadden hierna ook Cultural Policies, en kwamen er wat andere studenten bij. We gingen weer verder met Glasgow en ik zat vooraan met Arianna, dus sprak de lerares direct tot mij. Ze zag dat ik de enige was van de hele klas die het interessant vond volgens mij, want in de groepschat gingen er weer allemaal grappen voorbij - die ik na de les zag. Ook het artikel van Liverpool werd besproken in een presentatie door Daan en Bethany en om 18h was de les voorbij.
Arianna en ik praatten wat met Marco (een Italiaanse uitwisselingsstudent met dat geweldige accent!) over Italie en dat de volgende European Capital of Culture onder andere in Matera (Italie) is in 2019.. super tof! Ze lieten me foto’s zien van huizen die gekerfd zijn in steen: moet je maar even opzoeken.
Thuis aangekomen heb ik wat eten klaargemaakt en spraken Maria en Cecile in de keuken over Parijs. Ik heb ook vermeld dat ik de wasmachine had gemaakt met complimenten van Cecile. Daarna heb ik de was opgevouwen, mijn tas ingepakt (die natuurlijk bomvol zit: maar er zit ook aardig wat eten in!!) En ben ik gaan slapen. Morgen gaat om 6u de wekker. Paris!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 83941

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: