Rollend door musea - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Rollend door musea - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Rollend door musea

Blijf op de hoogte en volg Leonie

07 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

In de ochtend hebben we lekker gechilld in onze kamer, want het was slecht weer toen we wakker werden en we hoefden pas om 13:30 bij Musee d’Orsay te zijn.
Nadat ik had gedoucht gingen Bella en ik naar de Carrefour voor wat boodschappen. Ik kocht gelijk voor de hele week, Bella vooral noten - allemaal gemixt, dus werd de man achter de kassa lichtelijk geïrriteerd aangezien het allemaal een andere prijs is. Mathilde en Daan werden zo’n beetje wakker toen we thuis kwamen en toen heb ik vooral het verhaal van gister geschreven. Ondertussen maakten we plannen met de klas en hebben we zo’n 11h30 afgesproken bij Montmartre met onze groep en Arianna, Camilla en Bethany. Eerst hebben we beneden rondgelopen en zag ik een ‘Pret a Manger’ (eetwinkel die volop in Londen te vinden is) en heb daar lunch gescoord. We gingen met de rest omhoog waar we (natuurlijk) werden vastgegrepen door mannen die one armbandjes wilden aansmeren. We maakten duidelijk dat dat vastgrijpen niet helemaal in orde was en gingen verder met foto’s maken. We liepen naar boven naar de sacre coeur, en gingen links erlangs naar Montmartre. Helaas was daar niet veel te beleven door het slechte weer en gingen we weer naar beneden. De rest haalde crêpes en we gingen naar de metro om naar het museum te gaan. We waren de eersten die aankwamen en besloten dus eerst een koffie te halen aan de overkant (voor 1eu!!).
We ontmoetten Kostka voor de ingang en de rest kwam langzaam aan.
We konden via een zijingang naar binnen en kregen een priverondleiding door het Picasso museum van Kostka. Omdat ik het protocol vandaag moest schrijven heb ik zijn tekst opgenomen en volgde hem dus rond. Het is een prachtig museum, maar de expositie vond ik niet zo boeiend eigenlijk. Het was de blauwe en roze tijd van Picasso.
In de expositie ben ik af en toe maar gaan zitten en kwam Iida me vergezellen. Hierna zagen we elkaar allemaal bij de uitgang en hadden we een Coffee Break.
Toen we buiten kwamen maakten Gulnur en ik wat foto’s en kwamen er een jongen en een meisje naar ons toe die bezig zijn met een project en daarvoor moesten we ons fotograferen, prima!
We liepen met de klas via de Tuilleries langs het Louvre en gingen naar de Starbucks erachter. Ik ging voor wat goedkopers, oftewel een koffie bij mcdonalds en daarna gingen Gilsun, Gulnur en ik naar ren Koreaanse supermarkt voor wat water, waar Gilsun wat producten uitlegde.
We kwamen lichtelijk laat aan bij het Louvre en zagen de rest daar.
We zijn naar de sculpturen geweest en hebben wat schilderijen bekeken van David, gevolgd door de Mona Lisa omdat we in dezelfde kamer waren.
Om 21h waren we pas klaar en we waren er allemaal zo klaar mee dat we naar het restaurant snelden! Onderweg legde Guillaume wat dingen uit van Comedie Française (prachtig gebouw) en we gingen bij een Japans restaurant eten. Omdat de keuken niet meehielp heb ik er uiteindelijk niet kunnen eten en heb ik buiten met Nathalie (Duitse student uit Karlsruhe) gezocht maar alles was dicht want het was uiteindelijk 23h. Thuis heb ik mijn ontbijt van de hele week op en ben gaan slapen.