De start van de koude winterdagen - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu De start van de koude winterdagen - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

De start van de koude winterdagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Na zo’n geweldig weekend was ik vanmorgen erg moe. Maar dat neemt niet weg dat ik geen huiswerk heb (proberen te doen) gedaan! Ik heb mijn cadeautje van Petra opengemaakt en zag dat ik nu trotse eigenaresse ben van een Riverdale kaarsenhoudertje, lief!
Ik heb in de ochtend alles over de European Court of Human Rights doorgenomen (alweer, want ik vergeet alles aardig snel merk ik; komt door havermout volgens mij…) en daarna heb ik aan de koffiehuizen gewerkt en daarna ben ik even bij de sportschool langs geweest. Langzaam opbouwen werkt inderdaad goed; ik heb nu veel minder last! Bij de lunch hoorde ik van Maria dat we een artikel over Belfast moesten lezen (in plaats van de twee artikels die ik had gelezen om voor te werken moesten we de laatste lezen…), dus ging ik daarmee aan de slag tijdens de lunch. Ik had pas een paar pagina’s gelezen toen ik zag dat ik alweer naar de les moest lopen.
En wat was het koud vandaag!! Er stond een ijzige wind, maar gelukkig had ik mijn winterjas en winterschoenen aangedaan. We hadden van 16h-19h Cultural Policies en hebben dus weer van alles gehoord over Glasgow en Belfast. Ik zat wederom bij de Italiaanse clan vooraan: Arianna, Marco (wiens geweldige accent Arianna en ik altijd nadoen), en twee Italiaanse meiden die ik niet zo vaak spreek eigenlijk. Voor de les had ik een Verkade-reep gegeven aan Gulnur voor haar verjaardag die ze tijdens de les met de klas deelde en ze vonden het helemaal geweldig! Er ging zelfs een foto voorbij in de groepschat met ‘onze redder van de les’ (bedankt ma!).
Na de les was het pikkedonker, koud en tijd om hummus en penen naar boven te sneaken, zodat ik om 20h ’s avonds pas kon dineren door mijn misselijkheid heen. Ik heb weer wat kleine dingetjes geregeld voor beurzen etc. en ben toen lekker Harry Potter gaan lezen.
PS; lang leve het tomaatjes naar boven sneaken; het begint een sport te worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 83901

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: