Zomerse schooldag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Zomerse schooldag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Zomerse schooldag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

14 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend kon ik het lekker rustig aan doen, want ik had pas om 12u les! Ik heb een deel gelezen in het boek van Edur, waarna ik fysio heb gedaan en een douche heb genomen. Fris en fruitig deed ik mijn geel-zwarte jurkje aan en ging om 11u de deur uit om naar school te gaan. Gelukkig kon ik de korte weg weer nemen en was ik op tijd op school. Ik was de eerste!
Toen ik voor het lokaal stond, kwam de lerares er precies aan. Binnen wachtte ik op de rest, die met een kater binnen kwam (behalve Graham), want ze waren gisteravond naar een voetbalwedstrijd geweest in het Olympisch Stadion en kwamen pas 3:30 terug in de ochtend! Gelukkig was ik niet meegegaan, haha. De les ging over violence in Latin America en was erg interessant, aangezien het een ander perspectief gaf dan de dingen die we over human rights hebben geleerd in Straatsburg. Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan! Halverwege de les was ik het eerlijk gezegd wel een beetje zat; misschien dat het door de energie kwam die er hing, want iedereen om me heen was verschrikkelijk moe.
Na de les om 14h hadden we allemaal erge trek en wilden Graham en ik naar Copilco voor eten, maar omdat de rest niet meer kon functioneren, zijn we opgesplitst. Graham en ik gingen naar de eettentjes in Copilco, terwijl de rest naar de archeologie-kantine ging (waar wij de vorige keer niets konden bestellen). Graham scoorde een quesedilla en sapje en ik had een jumbo salade te pakken. Mmmmm!! Voordat we teruggingen naar de rest, fixten we een plasticje voor onze ‘studentenkaart’. Gister gaf Rodrigo ons een geprint papiertje met onze naam en foto en we moesten het zelf verder verzorgen, haha. Nu is het veiliger in mijn portemonnee en kan het niet scheuren.
We aten onze lunch op bij de rest en om 15h gingen Graham, Claire en ik naar een winkelcentrum waar Graham het over had gehad. Ik was benieuwd en wilde niet zitten en blijven wachten tot de les om 17h en ging gezellig mee. We liepen langs een grote weg en het was denk zo’n 300graden gevoelstemperatuur… het leek wel Turkije of Griekenland!! Ik kon me echt nog lastig instellen op het feit dat ik hier echt studeer…, maar het voelt tegelijkertijd erg goed – het is helemaal wat ik altijd wilde!
Naarmate we dichterbij het winkelcentrum kwamen, zag ik dat het ‘Oasis’ was! Dezelfde als waar ik afgelopen zondag was geweest… hoe gek! Ik durfde te zweren dat ik de compleet andere kant op liep, hahah! We hadden inmiddels niet veel tijd om hier rond te lopen, dus ging Claire naar een elektronicawinkel om een e-reader te halen en gingen Graham en ik naar de ZARA en daarna haalden we nog wat eten voordat we terug naar school gingen… wederom in de hitte. In het winkelcentrum kreeg ik een berichtje van Edur, die vroeg of ik morgen met hem van een Mexicaanse maaltijd wilde genieten. We hebben morgen om 17h afgesproken… ben benieuwd!
Van 17h-19h hadden we les van Alethia in methodologie. En ik moet zeggen dat deze introductieles al in vele mate interessanter was dan andere lessen die ik heb gehad op dit gebied. Het is een erg goede lerares en zal ons pushen om veel te bereiken. I like it! Het werd nu ook erg heet in het lokaal; Alethia zei dat het komt omdat de zon in de middag aan deze kant van het gebouw stond… Met een ventilator gingen we verder en sloten we de les af met een gesprekje over Puebla; waar we vrijdag heengaan!
Claire, Joyce en ik namen de bus terug, maar wat was dit anders zeg! We moesten staan in een overvolle bus dat hartstikke heet was en ik had geen idee waar ik precies moest uitstappen en of ik wel kon uitstappen of dat ik op een knopje moest drukken. Omdat ik in het midden van de bus stond, werd het alleen maar lastiger, maar ik verplaatste me naar achteren en kon er uiteindelijk op het goede punt uit. Gelukkig kon ik weer de korte route nemen en weet ik vrijwel zeker dat ik dit iedere keer zal kunnen doen. Dat scheelt me toch zo’n 20 minuutjes lopen!
Ik was zo’n 20h thuis en helemaal bekaf heb ik een deel van een film ‘Last Summer’ gekeken en ben lekker gaan slapen.