Eerste schooldagje op UNAM - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Eerste schooldagje op UNAM - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Eerste schooldagje op UNAM

Blijf op de hoogte en volg Leonie

13 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vandaag was het dan zover: de reden dat ik naar Mexico-City gekomen ben: mijn eerste dagje school! Van 10 tot 14h stond ingeroosterd, dus om 6:30 ging mijn wekkertje en heb ik mijn ochtend rustig gestart, geschreven, gelezen, genoten van mijn ontbijtje en me klaargemaakt voor school.
Om 9u ging ik van huis en ben ik met de bus naar Copilco gegaan. Hier liep ik snel door alle straatjes heen, want ik moest weer toiletteren. Bij het economie-gebouw heb je geen sleutel nodig, dus kon ik gelukkig hierheen. Toen ik daarna op weg naar CIALC liep in het humanities-gebouw, kwam ik Graham tegen. Hij had het afgelopen weekend voedselvergiftiging, maar gelukkig ging het stukken beter met hem! We zagen de rest in de zon op een bankje zitten, en zijn naar ze toegelopen. Samen liepen we naar boven en wachtten we tot de leraar eraan kwam om zijn vingerafdruk op het high-tech-systeem van onze deur te leggen, zodat we naar binnen konden.
Eerst deed Alicia (coordinator van Euroculture in Mexico) een introductiepraatje, daarna de de directeur van Euroculture in Mexico, en daarna was het de beurt aan mijn Venezolaanse leraar José, die een les gaf over regionalisme. Hij vertelde ons dat hij pas drie maanden geleden de vraag kreeg ons les te geven en dus is dit de eerste keer dat hij lesgeeft in het Engels. Hij kwam een beetje nerveus over, maar ik vond hem erg tof, en de les ook! De leraar vroeg of we allemaal Spaans lezen, want hij wil ons Spaanse literatuur geven… ik heb eerlijk gezegd dat dat een uitdaging zou kunnen worden, maar dat ik het wel wil proberen. Ik heb mezelf ook voorgesteld als eerste kandidaat voor een presentatie en rapport over drie weken!
In de pauze zijn Joyce en ik van hot naar her gerend om een wc-sleutel te bemachtigen, en uiteindelijk was het ons gelukkig gelukt. Ik hoop dat we er snel eentje voor Euroculture mogen houden.
Omdat we het hele semester in hetzelfde lokaal les zullen krijgen, konden we onze spullen laten liggen en wachtten we op de volgende leraar. Dit was een Mexicaanse leraar Mario, die lesgaf over de EU en Latin America in de 20e eeuw. Na alle introductiepraatjes, hebben we vooral veel gediscussieerd over hoe het ervoor staat in Europa qua nationalisme. Ook dit vond ik een erg interessant onderwerp en ik denk dat ik beide lessen goed kan gebruiken voor mijn thesis.
Na de les was ik doodop en wilde eigenlijk graag naar huis, maar de rest wilde uit lunchen en omdat ik al niet meega in de avonden wilde ik me niet buitensluiten en ben gezellig meegegaan. We vonden een restaurantje in Copilco met een eigenaar die er niet erg Mexicaans uitzag. Toen we in gesprek raakten, vertelden we waar we vandaan kwamen en bleek het dat hij uit Lille, Frankrijk kwam. Ik kon hem eerlijk gezegd een stukje beter verstaan in het Frans, dus dat vond ik niet erg.
Na de lunch heb ik de bus met Gérald naar Coyoacán teruggenomen, om een keer een andere route te nemen. Ik vind de route die ik naar Tasqueña moet lopen niet super chill met alle politieagenten met geweren langs de weg, dus een gezellig uitje naar het veilige Coyoacán vind ik niet erg. De busrit was wel eerlijk gezegd een interessante bedoening. Het was een mega klein busje en er konden eigenlijk geen mensen meer bij, maar dat kennen ze hier niet, want iedereen moet mee en dus stonden wij in de deuropening en vertrok de bus. Ik moest me serieus goed naar binnen drukken, want bij een scherpe bocht zal ik op de straat hebben gelegen! Halverwege konden we meer naar achter en in het centrum ben ik eruit gestapt, waarna ik naar huis ben gelopen.
Thuis heb ik nog wat fysio gedaan, terwijl mijn eten op het ‘vuur’ stond (campinggaspitje). Hierna heb ik gedoucht en mijn blogs buiten bijgewerkt met mijn diner.
In de avond heb ik nog wat interessante leerfilmpjes gekeken en ben ik om half negen al naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 84321

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: