Op vakantie naar Publa! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Op vakantie naar Publa! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Op vakantie naar Publa!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

16 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend heb ik in alle haast nog de laatste dingetjes in orde gemaakt voordat ik naar het station van Taxquena ben gelopen. Hier ontmoette ik de rest van mijn klas voordat we samen de bus ingingen. Mijn ticket moesten ze twee keer controleren maar uiteindelijk deed de scancode het gelukkig.
We vertrokken om 0:925. De bus zag er top uit! We hadden gereserveerde plekken en het waren zachte stoelen. Ze draaiden zelfs films! Helaas waren het geen boeiende en hoorde ik veel luide Glee-liedjes door mijn koptelefoon heen. De weg was prachtig! Het ging van slums naar bossen. Ik probeerde mijn ogen wat dicht te doen, want ik had belabberd geslapen.
Om zo’n 12u waren we aangekomen. We konden eerst de uitweg niet vinden, maar uiteindelijk hebben we een uber genomen en kwamen Graham, Joyce en ik als eerst aan bij de AirBNB. Het is een grote accommodatie! Er is een kamer met 2 bedden, en 2 kamers met 3 bedden, een woonkamer, 2 badkamers (en een buiten), een keuken, een terras boven en beneden. Ik zit op de kamer met Graham en Claire.
Nadat we ons klaarmaakten om de stad in te gaan, namen we weer een uber en kwamen we uit op het hoofdplein van Puebla, waar de kathedraal stond en het omringd was met soortement Italiaanse gebouwen... erg gezellig! We liepen naar een restaurant waar we boven konden zitten en ik heb het speciale gerecht van Puebla besteld: chulapas! Het waarden vijf kleine pannenkoekjes met “Mole” (de saus van de Azteken): bruin, groen en rood, en een beetje kip! Ik vond de bruine traditionele het lekkerst.
We haalden een map bij het toeristische centrum en hebben de kathedraal van binnen bekeken. Het was prachtig! In het midden waren ook koepels en er waren veel gouden bogen. Hiertegenover was de oudste bibliotheek van Latijns-Amerika en dus moesten we die ook van binnen zien natuurlijk. Het was prachtig, heel gaaf! Het deed me aan Harry Potter denken met de donkerbruine houten details met prachtig handschrift en ronde trappetjes.
Hierna was ik doodop en heb eventjes beneden gezeten, waarna we wat rondliepen en een gaaf overdekte straat hebben bekeken. Puebla staat bekend om zijn schoenenwinkels en dat kon je ook wel zien! De architectuur leek meer Europeaans en het was een schone, niet drukke stad. We hebben nog een andere kerk uitgecheckt met een kapel van Rozario, compleet in goud, uit de 17e eeuw! Het was erg indrukwekkend. Hierna gingen we naar de “sweet street” en heeft iedereen kleine Mexicaanse snoepjes geprobeerd. Het is zo andere dan Nederland! Er zijn zo veel suikerballen met een fruitsmaakje, of gekarameliseerde noten, etc. Na deze ronde zijn we geëindigd op een artistiek plein, waar een man met gitaar zat te spelen. Vlakbij de fontein namen we plaats en kwamen we een beetje tot rust. Ik stortte op dit moment helemaal in en besloot naar huis te gaan. Er moesten nog boodschappen worden gedaan voor de volgende ochtend dus was ik het slachtoffer. Na een marktje bestelde ik een uber om 19:45 en ging naar Chedraui voor boodschappen, maar dit was makkelijker gezegd dan gedaan! Het was een enorm grote supermarkt dat me aan Globus deed denken in Olomouc. Het was groot maar ik kon geen lactosevrije yoghurt vinden, alleen wit brood en geen jam. Ik heb denk een half uur rondgelopen om uiteindelijk de juiste producten te vinden en aan het eind stonden enorme rijen bij de kassa. Ik, met al mijn spullen in mijn hand, kon het bijna niet meer houden, want ik was op dit moment zo verschrikkelijk moe dat ik wel om kon vallen met trillende spieren, en dat leek me geen goed teken... geduld is een schone zaak en toen ik buiten kwam was het donker dus heb ik nog een uber besteld en heb geen risico’s genomen in een buurt die ik niet ken. Thuis heb ik wat gegeten, gedoucht en ben ik heerlijk om 22u naar bed gegaan, waarna ik om 23u gebeld werd om de deur beneden open te doen. Tot mijn grote verbazing was ik al in een diepe slaap beland en hoopte na de tegenstorm waarin ik de rest verwelkomde, hier weer terug in kon keren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 83982

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: