Templo Mayor - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Templo Mayor - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Templo Mayor

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend heb ik me in alle haast klaargemaakt en ben naar Taxquena gelopen. Met de meiden ben ik naar Zócalo gegaan en hebben we gewacht voor de Templo Mayor. We kregen een rondleiding van een gids. Eerst hebben we de ruïnes van de Azteken bekeken en hebben we meer geleerd over de rituelen etc. Ze vertelde uitgebreid hoe mensen werden geofferd en hoe het gebied was opgedeeld. De tempels zijn over elkaar gebouwd en we hebben de diepste laag kunnen zien. Het verschil met andere piramiden is hier dat ze geen kamers hebben, dus het bestaat alleen uit stenen. Ook wordt de slang veel gebruikt, dat het leven aangeeft, met de primaire kleuren rood en blauw: de God van de zon en de God van het water. Na de ruïnes gingen we het echte museum eventjes in en gelukkig kon ik nu in de rolstoel. Rodrigo reed me rond en hier hebben we veel schelpen gezien; een decoratie van eeuwen geleden. 80% van de opgravingen hier zijn schelpen!
Hierna waren we allemaal erg moe (ik ook vooral omdat ik weer vrij slecht heb geslapen... zou dat door mijn “decafe” komen van gistermiddag half 4??) maar we gingen naar een gekke straat vol hebbedingetjes voor carnavalfans en dus hebben de meesten hier hele slechte hoeden gekocht voor hun feestje morgen. Het begint pas om 21:30u en dus sorry maar dan sluit ik me alvast buiten want dat kan ik echt niet aan..
Hierna hebben we gegeten in een veganistisch restaurant waar iedereen geweldig uitziend eten had en ik had gevulde tomaat besteld en het sloeg echt nergens op! Een klein tomaatje met een beetje peentjes erin voor 4eu. Gelukkig kreeg ik een beetje soep en salade van de rest maar zag het dus meer als snack. Ik hou niet van uiteten gaan hier.. of het valt me veel te zwaar met buikpijn tot gevolg, of het is een kleine salade dat ik thuis veel beter kan, dus het is me nog niet helemaal meegevallen op dat punt.
Om 14:30 ben ik naar huis gegaan met de metro. Sommigen ging nog koffiedrinken in Coyoacán, maar ik was helemaal gaar. Thuis heb ik het rustig aan gedaan en ben ik om 20h gaan slapen.