De wraak duurde niet lang... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu De wraak duurde niet lang... - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

De wraak duurde niet lang...

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Wat een geweldige dag! Ik voelde me echt stukken beter toen mijn wekkertje weer om 5u ging. Ik deed mijn oefeningen, heb wat geschreven en gelezen voordat ik een douche nam, wat was heb gedaan en wat YouTube heb gekeken met mijn papaya, druifjes en koffie. Heerlijk! Ik had weer helemaal zin in de dag en was erg gemotiveerd. Zo’n rustdag van gister had ik echt nodig.
Ik heb in de ochtend erg lang een tekst gelezen voor regionalisme – dit keer gelukkig in het Engels, maar eerlijk gezegd deed ik er langer over, haha. Halverwege de ochtend heb ik boodschapjes gedaan in Superama, maar eerst wilde ik richting het kerkje lopen. Misschien omdat het zondag was… Toen ik daar aan kwam, zag ik dat er een paar marktkraampjes stonden met tortilla’s en de lokale bevolking was zich weer aan het groeperen. Het is niet ongewoon om willekeurige kraampjes op de straat te zien. De ene dag staan ze er wel en de andere dag niet. Ik liep de kerk in om even een rustmomentje te pakken voordat ik mijn boodschapjes ging halen. Het is een aparte combinatie van kleurrijke en katholieke attributen.
Na de boodschapjes heb ik mijn tekst afgelezen en heb ik wat gekookt. Ik had zelfs trek na zo’n dag als gister! Ik heb op mijn bed een interessante documentaire gezien over creativiteit en hoop dat ik het kan toepassen op mijn thesis ;-).
Daarna heb ik een dutje gedaan, want ik was weer kapot… ga ik aan siestas doen?? Word ik Mexicaans? Misschien. Haha!
In de middag heb ik buiten een tekst voor methodologie gelezen die aardig lastig was, maar het is me uiteindelijk gelukt. Ik hing ondertussen mijn beddengoed buiten over de stoelen, maakte mijn kamertje schoon en bracht de vuilnis naar de portierman die altijd ‘hola chica’ (hallo meisje) zegt. Hierna heb ik nog een klein ommetje gemaakt in zo’n 20 minuutjes voordat ik thuis mijn diner heb klaargemaakt en op bed heb gechilld met ‘The Pirates of the Carribean’ en hoe toevallig is het dat het over de vloek van Azteken gaat?! Normaal gesproken was ik nooit zo’n fan van deze film, maar op dit moment vind ik het eigenlijk wel leuk. Ik heb in de avond ook nog mijn wasbak gemaakt want er zat een druif dwars, hahah, whoops! Ik had dat ding uit de gootsteen gehaald waardoor alles erin kan vallen, maar als ik hem terugdoe, valt ie er compleet in en loopt de gootsteen vol. Ik heb er uiteindelijk een rubberen bandje tussengedaan en hoop dat deze blijft zitten en werken. Ik heb onder de film wat met Joyce geappt want ze vroeg me hoe mijn weekend was en ik zei dat ik me niet zo top voelde en ze vertelde me dat Celia precies hetzelfde had! We hadden het plan om morgen naar Xochimilco te gaan (Gérald appte vanmorgen om het te verplaatsen van vandaag naar morgen), maar omdat Celia zich niet zo goed voelt en ik nog herstellende ben besloten we dat we maar in Coyoacán blijven; voor koffie of een winkelcentrumbezoek. We zullen zien! Ik ben in ieder geval lekker om 21u gaan slapen.