Vrolijke regendag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Vrolijke regendag - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Vrolijke regendag

Blijf op de hoogte en volg Leonie

29 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Okay, het was de bedoeling dat ik Twilight zou kijken en zou gaan slapen, maar ten eerste kon ik deze film niet vinden dus heb ik een andere film gekeken op Netflix, ten tweede toeterde mijn toilet heel raar als ik doortrok en ten derde toen ik naar het toilet ging, zag ik tot mijn grote schrik een kever zo groot als mijn duim met lange voelsprieten in mijn badkamer!! Toen ik hem probeerde te vangen, liep hij verschrikkelijk snel weg. Hij liep naar mijn kamer en richting mijn kledingkast!! Met een zak om mijn hand heb ik alle kleren eruit gehaald op de onderste plank en toen zag ik gelukkig dat ie aan de zijkant van de kast zat, aan de buitenkant! Ik pakte de deksel van een pan en heb die op hem gezet, met al het gekletter van de pootjes als resultaat. Ik probeerde er een bord onder te schuiven, maar helaas kwam er dan te veel lucht vrij, want die kever is vrij plat. Ik heb uiteindelijk een pan tussen mijn bed en de deksel op de grot geklemd en ben gaan slapen.
Ik werd wakker met regen, wat niet vervelend was! Ik begon de dag vrolijk! Ik besloot eens Spaanse YouTube-filmpjes te kijken van een meisje in Mexico en dat beviel goed. Ik kon veel verstaan (natuurlijk niet alles, want ze praat enorm snel haha) en hoop er veel van te leren! Hierna heb ik wat aan mijn blogs gewerkt en heb ik weer de Paris Protocol gelezen van art in het Louvre en Musée d’Orsay en begon ik wat voor Cuba te onderzoeken.
Hierna heb ik geskypt met Evelien en Julian en dat was erg gezellig. Zo was ik weer eventjes op een van mijn favoriete plekken in Nederland! Hierna was het eventjes droog dus nam ik gebruik van de gelegenheid om water te halen en een stukje te wandelen!
Thuis heb ik mijn boodschapjes opgeruimd en heb ik Pirates of the Carribean afgekeken met mijn lunch. Vervolgens heb ik gewerkt aan mijn museum rapport over de Mexican Independence en was het weer aan het regenen buiten. Met mijn ramen wagenwijd open is het lekker doorgelucht in mijn huisje. Nadat ik nog verder had gewerkt aan mijn violence rapport, ben ik naar buiten gegaan, want het was gelukkig weer eventjes droog. Ik liep via Coyoacán (altijd gezellig daar in het weekend – er komen steeds meer kraampjes bij. Nu zijn er al veel ‘el dia de los muertos’ spullen!!) naar Green Corner voor yoghurt en El Jarocho voor ‘manzanilla anis’ thee.
Thuis heb ik mijn thee half laten vallen, dus dat ging niet helemaal hoe het bedoeld was, maar ik moest toch mijn vloer schoonmaken, dus à la. Ik heb een filmpje aangezet en ben gaan slapen. Wat heb ik een fijne dag weer gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 83948

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: