Vierde semester oproep!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Vierde semester oproep!! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Vierde semester oproep!!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

30 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Okay dames en heren, ik zit weer op de 6 liter water per dag… en mijn buik deed gisteren erg pijn. Ik heb het idee dat mijn thee een goede oplossing was, ook al heb ik maar de helft op.
De constructie van de ‘krekel’ naast mijn bed is nog steeds aanwezig, en ik laat het eerlijk gezegd nog even zitten ook. Ik heb geen zin in een andere zoektocht in mijn kledingkast, achter mijn bed of onder de koelkast…
Vanmorgen begon ik de dag na mijn douche met het invullen van de keuze van mijn vierde semester… ik heb twee weken om “Straatsburg” of “Olomouc” in te vullen, maar ik heb onmiddellijk “Straatsburg” aangeklikt en op “verzenden” gedrukt. Ik heb werkelijk waar van alle twee de plekken genoten, maar zoals iedereen nu inmiddels wel weet, kan niets tegen mijn Straatsburg-klas op. Plus, ik wil onderzoek doen in Parijs, dus zal het een beetje een omweg zijn om in Olomouc op school te zitten. Het zijn twee hele mooie steden en ben trots dat ik in allebei heb mogen studeren (en ik heb het geen ene dag niet naar mijn zin gehad – serieus!), maar ik mis Straatsburg toch wel eerlijk gezegd. Dat betekent ook niet dat ik Mexico niet leuk vind. Het is hier nog steeds geweldig! Ook al is de gezondheid niet helemaal top; het afgelopen weekend heb ik aan mezelf bewezen dat ik het enorm naar mijn zin kan hebben als ik gewoon lekker mijn ding doe: schrijven, onderzoek doen, huiswerk, af en toe naar buiten voor een ommetje, herfstmuziekje op en in de avond een film. Dat ben ik. Ik heb echt een van de leukste weekenden gehad!!
Na deze email heb ik Hana in Olomouc een vraag gestuurd over de accommodatie in Olomouc als ik daar mijn thesis moet verdedigen en het staatsexamen moet doen (ik moet dus alsnog eventjes naar Olomouc). Ik ben benieuwd naar het antwoord! Het semester in Straatsburg begint 2 maart en eindigt 15 mei. En laat nu net het Eurovisiesongfestival 12, 14 en 16 mei zijn… in ROTTERDAM! Ik hoop heel eerlijk gezegd dat ik in Nederland ben met die festiviteiten, want dat is natuurlijk een droom die uit zou komen voor mij, maar ik moet maar even kijken hoe dat semester zal verlopen.
Na deze emails heb ik aan mijn rapporten voor het museum en methodologie gewerkt. Nadat ik een nieuwe tekst voor volgende week woensdag heb gelezen, heb ik even met ma geskypt om bij te kletsen. Dat was erg gezellig!! Ik ben hierna eventjes naar buiten gegaan om een stukje te wandelen en water te halen en tegelijkertijd heb ik naar Camilla’s berichtjes geluisterd vanuit Straatsburg.
Thuis wilde ik officieel gezien chillen, maar ik had er niet eens behoefte aan en heb een persconferentie opgezocht van een boek dat ik voor Cuba had kunnen lezen, maar ik kon hem niet vinden, dus zodoende heb ik met mijn lunch een Spaanse persconferentie proberen te volgen. Op zich ging het redelijk, totdat ik na een uur eventjes in slaap viel. Ik was even heel diep weggezakt, wat niet verkeerd was, want ik dacht dat het uren waren, maar het bleken zo’n twintig minuutjes! Hierna heb ik nog wat dingen opgezocht voor Cuba, heb ik gekookt, gegeten en ben ik snel naar school gegaan om 16:45; uiteindelijk was ik alsnog de eerste die voor het lokaal stond te wachten.
We hadden van 17:30 tot 19:00 les over de Cubaanse revolutie. De afgelopen twee weken had ik helaas gemist, maar nu was ik er gelukkig weer bij. De leraar is erg aardig. Aan het begin van de les hebben we presentatie ideeën besproken en ben ik uitgekomen bij het onderzoeken of het goed of niet goed is dat Erneso Guevara’s werk UNESCO world heritage is geworden.
Gelukkig kon ik nog in het licht naar huis en heb ik de bus genomen met Claire n Joyce, zodat ik de korte route kon nemen. Met dreigende wolken boven me ben ik alsnog droog overgekomen en ben ik thuis een nieuwe documantaire-serie begonnen: “our planet” (of in het Duits van de Netflix van Karin: Unser Planet ;-)). Lekker rustgevend voor het slapen gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 83888

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: