Día de los Muertos part 1 @ Coyoacán - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Día de los Muertos part 1 @ Coyoacán - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Día de los Muertos part 1 @ Coyoacán

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 November 2019 | Mexico, Mexico-stad

Goedendag, vanmorgen werd ik weer erg moe wakker en was het lastig om wat te kunnen doen. Maarja, het was wel de día de los muertos deel 1… vandaar dat ik de andere helft van mijn pan de muertos heb genuttigd. Ik heb verder vrijwel gewerkt aan mijn rapport voor Violence en ben om 11u even naar Coyoacán gelopen – hoewel; ik heb me hier werkelijk waar heen gesleept. Het was nog aardig rustig in het centrum. Er liepen wel al wat kinderen rond met hun kleurrijke emmertjes in de vorm van pompoenen om snoep te collecteren. Ik had helaas niets voor ze bij me.
In de middag ben ik op mijn bed weer wat verder gegaan met mijn rapport en om 17u ben ik zelf weer naar Coyoacán gegaan, omdat de rest eigenlijk niets van plan was te doen – iedereen is druk bezig met school. Aangezien morgen de échte dag is en ik doodop was vandaag, vond ik het niet erg.
Onderweg heb ik een decafé bij mij in de straat gehaald want ik gokte dat het een drukte van jewelste zou zijn in het centrum. Vrolijk liep ik tussen de skeletten, catrina’s, heksen, clowns en Frankensteins heen en naarmate ik dichterbij het centrum kwam, werd het drukker en drukker. Er was niet zo veel controle als de Independence Day, maar alsnog in bepaalde straten werd je gecontroleerd. Er stond een groot podium op het plein met een band met trompetten en ik denk dat 70 procent van de mensen verkleed was. Kinderen verzamelden nog steeds snoep en mensen gingen met elkaar op de foto. Ik vond het gelijk geweldig! Een man met een Cubaanse auto en een skelettenhoofd poseerde vrij voor iedereen – en moest ik natuurlijk ook een fotootje nemen. Door de straten heen was het weer markt en kermis met enorm veel eten overal. Taco’s, varkensspiesen, chips, fruit en marshmallows met chocoladefonteinen, galetas de nata, mais, etc. Verder waren er kraampjes met sierraden, trampolines en andere kermisactiviteiten. Het was erg gezellig, en er was werkelijk waar overal wat te beleven. Ik ben door alle straten gelopen en heb nog een kijkje genomen op het plein bij de kerk achter het grote podium. Hier stonden grote beesten, clowns en Azteken-skeletten klaar om met mensen op de foto te gaan. Ik wilde eerlijk gezegd niet weg, want het was veel te leuk, maar het begon langzamerhand donker te worden en was het verstandiger om richting huis te gaan.
In de schemering kwam ik inderdaad thuis en heb content een film opgezet; dit keer was het All Hallow’s Eve.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 83868

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: