Thunder - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Thunder - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Thunder

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag heb ik toch maar weer een lange broek aangedaan naar Frans klas (wel gewoon met een hemdje hoor), want het weer beloofde niet veel goeds! Na de les vond ik het wel eens tijd worden om een bezoekje te brengen aan de kerk ernaast. Wederom een typische katholieke kerk, mooi.
Thuis had ik dan ook lekker de tijd om me te focussen op school: extra Frans geleerd, zodat ik niet achterblijf bij de rest, en weer wat voor mijn masterprogramma geleerd, want dat moet volgende week af. In de middag wilde ik eigenlijk even de stad in, met Camilla of met Karin, maar rond 15h begon het donker te worden en regende het met pijpenstelen. Stiekem vond ik het heerlijk. Vooral de onweer die erbij om de hoek kwam kijken.
Ik werd uit mijn rust gehaald door een bel die zo’n twintig keer afging en ik rende naar beneden: Gulnur en Maria kwamen in de regen onder de paraplu van Maria terug van Frans klas en we hebben natuurlijk maar één sleutel. Thuis heb ik ze een theetje aangeboden en Gulnur kon mijn vest lenen, want het was tegelijkertijd aardig koud geworden buiten.
Toen de regen ophield gingen Maria en ik boodschappen halen in de stad en gingen we langs verschillende pharmacerieën. Hier kon ik dan dus weer mijn Frans goed oefenen: ‘Avez-vous un mélange pour gargarer la gorche ou la bouche?’ (Heeft u een mengsel om de keel of mond te gorgelen? - jaja, I know… fancy stuff) In de stad gingen we naar Auchan om bier te halen voor de jongen(s) die ons zullen gaan helpen met het sjouwen van onze koffers (waarvan we nog steeds niet zeker zijn wie ons precies komt helpen, maargoed). Voor het bierschap wisten we niet welk bier we moesten kiezen, dus besloot ik het aan twee jongens te vragen die in de buurt waren. Er is geen beter advies voor bier voor een jongen dan advies van een jongen, dus kwamen we uit op een pak Leffe, waarin zes biertjes zaten. Bij de kassa ging het mis: we moesten heel lang in de rij staan, waar er een blik cola vlak achter ons viel, dus mijn broek is helemaal vies, waarna we besloten bij de zelfscancassa’s te gaan afrekenen en we met pin moesten betalen en ik dat niet bij me had. Volgens mij vindt Maria het niet zo chill als ik haar geld moet teruggeven, maar joh, ik heb het gelijk in de avond gedaan.
Ik wilde eigenlijk naar het hotel van ma en Loes om dingen te regelen, maar aangezien de lucht er zo dreigend uitzag ging ik toch naar huis. Daar hoorden we dat het concert op de campus van die avond was afgeblazen en dus gingen we maar weer aan de studie. Pa belde in de avond ook nog eventjes. De koffers heb ik klaargezet voor morgen. Maria zegt dat er twee jongens komen om ons te helpen, want ze heeft echt duidelijk gemaakt dat ze dat niet zelf gaat doen. Ik vind alles goed als mijn koffers maar heel overkomen en het niet te veel kost ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 84591

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: