Eerste officiele schooldag Euroculture - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Eerste officiele schooldag Euroculture - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Eerste officiele schooldag Euroculture

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanochtend heb ik de laatste video’s voor school bekeken, dus ben ik officieel klaar met de voorbereiding voor de klassen. Maarja, ik had me ook ingeschreven voor een online cursus en die is nog niet af, dus er blijft een hoop te doen!
We hadden met een paar meiden afgesproken om een picnic te houden voordat onze eerste klassenmeeting begon, dus eigenlijk was het een kennismaking voor onze eerste kennismaking, maar het was fun. Om 13h kwam ik aan bij het MISHA-gebouw en zag de rest al onder een grote boom zitten: Gulnur, Mathilde, Essi en wat nieuwe gezichten, namelijk: Iida (Finland), Isabella (Zweden), en Arrianna (Italië). Hier hebben we onze zelf meegebrachte lunch genuttigd en gekletst over alles en nog wat. Arrianna vertelde me dat de stad Udine niet super gaaf is, maar dat het wel een goede uitgangspositie is om de omliggende landen als Slowakije etc. te bezoeken.
Om 14h gingen we naar binnen om de rest te ontmoeten en zagen we Karin met drie anderen praten: Julia (Duitsland, maar heeft 6 jaar in Groningen gewoond en gestudeerd), Daan (Nederland) en Guillaume (Frankrijk - Straatsburg). Zij hadden geen idee dat er een Facebook-groep was en dus waren dit de mensen die we allemaal niet kenden. Langzamerhand kwam ook de rest erbij en konden we het lokaal in, waar mr. Haumesser en mvr. Lambert op ons zaten te wachten. Ik zat naast Karin en Gulnur. Na een welkomstpraatje moesten we onszelf voorstellen. Het was tof om iedereen te horen over hun verleden en toekomstplannen. Hierna kregen we een nieuwe totebag (jaja, de derde al) en keek Maelle blij naar me (ik had haar de totebag van het afgelopen weekend gebracht, omdat ze ziek was - en ze houdt heel erg van totebags, net als ik. Een totebag is trouwens een katoenen tas voor degenen die het even niet meer weten). Het belangrijkste dat ik geleerd heb is in ieder geval: WE GAAN NAAR PARIJS 6-9 NOVEMBER!! Meer info krijgen we op woensdag bij Eurocompetence.
Na de info gingen de wijnflessen open en ging iedereen met elkaar kletsen. Er werden gelijk nummers gedeeld, er werd een WhatsApp-groep gemaakt en we verhuisden langzaamaan naar buiten, want het was 30 graden en dus zonde om binnen te blijven. Ik heb veel met Julia gepraat. Het is zo gek, maar haar accent is gewoon super Nederlands, zelfs als ze Engels praat. Maar aardige meid. Zij heeft nog geen huis, net als Gulnur en Daan, en verblijft nu in een airbnb 30 min. Met de auto buiten de stad… niet ideaal dus.
Hierna liet mr. Haumesser ons de campus zien. Hij is een nogal gezette man van dertig gok ik zo, dus hij had het ook erg warm. We liepen langzaam over de campus en praatten met elkaar terwijl Haumesser ons een paar dingen vertelde over de gebouwen. Ik moet zeggen dat ik niet per se veel wijzer ben geworden van alle info, maargoed. We gingen ook naar de Palais Universitaire waar ik de brochures al had uitgedeeld en het blijkt dat er daadwerkelijk een museum onder de school zit, wat vol staat met Griekse standbeelden van de mythologieën. Alle namen van het boek ‘Mythos’ dat ik afgelopen zomer heb gelezen kwamen erin voor. Super gaaf dus! Een groepsfoto voor het gebouw en door naar de stad. Onderweg praatte ik veel met Gilsun (Zuid-Koreaanse jongen) en hadden we het over de verschillen van onze landen, de Olympische spelen, reizen en Netflix. Aardige jongen en nee jongens, hij heeft een vriendin ;).
Onze tour eindigde vlak bij mijn vorige airbnb aan het water en het was de bedoeling dat we met zijn allen een drankje zouden doen, maar alle plekken in de schaduw waren al bezet. We besloten uiteindelijk bij de Carrefour City wat drank te halen en aan de oever van de rivier neer te strijken. Dit was super gezellig. Er werden mixdrankjes gemaakt, chips rondgedeeld en kennisgemaakt. Ik zat vooral met Maelle, Julia, Guillaume en Daan. We hebben veel gelachen en leren elkaar steeds beter kennen. Om 19h moest ik toch echt nodig naar de wc en vond ik het ook wel weer tijd om weg te gaan, dus vertrok ik richting huis met een enorm volle blaas.
Ik rende soortement naar huis (op een gegeven moment rende ik serieus door de straten haha) en onderweg bij de Europole ben ik toch echt naar een openbaar toilet gegaan. Daarna rustig verder naar huis en hier was ik zo moe dat ik in de avond niet veel heb uitgespookt en vroeg ben gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 84595

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: