Liony - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Liony - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Liony

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Maria en ik waren om 8uur ’s ochtends al op de markt te vinden. Hier heb ik het gebruikelijke weer gekocht: witte druiven, groene appels, tomaten, haricot verts (sperzieboontjes), rode paprika, en bananen. Daarna buiten ontbeten, terwijl ik de reader nog eens door wilde nemen, maar toen ik uiteindelijk zat met mijn koffie, merkte ik dat ik eigenlijk niet zo veel tijd meer had, dus moest soortement haasten.
Drie kwartiertjes lopen (wat uiteindelijk een half uur bleek te zijn) en ik kwam uit bij het gebouw Galliléo. Dit was blijkbaar moeilijk te vinden, want de halve klas was wat te laat en er gingen berichtjes rond over dat ze in een tuin en bij security terecht waren gekomen, wat de rest van ons allemaal deed lachen, omdat het in de groepschat gezegd werd en onze mobieltjes iedere keer tegelijk afgingen. De leraar begon de les toen de meesten er waren en hij heeft een introductie gegeven van de les European Cultural and Heritage. Het ging over gebouwen in steden en hun betekenissen: wat ze vroeger betekenen en wat ze nu kunnen betekenen als ze vernieuwd worden, zoals de Europese Centrale Bank in Frankfurt. Het was een okay klas. Maar omdat het een introductie was, kan ik er nog niet te veel van zeggen. In de pauze kreeg ik nog een compliment van Julia dat mijn haar er ‘liony’ (leeuwachtig) uitzag, wat uiteindelijk leek op een verkeerde uitspraak van mijn naam haha, maar leuk om te horen natuurlijk!
Hierna gingen er een paar naar huis en gingen er een paar op de campus eten, maar omdat dat voor mij niet echt een ideaal plan is, ben ik naar huis gegaan om mijn dagboek wat bij te werken. Dit deed ik overigens binnen, want buiten is het gewoon echt veel te heet.
De rest van de dag heb ik de readers nog eens doorgenomen, en tijdens het koken heb ik ma en pa gebeld. Maxime was aan het sporten, dus die heb ik héél eventjes gesproken :)
In de avond ‘Allegiant’ gekeken en lekker vroeg gaan slapen.

  • 24 April 2019 - 06:55

    :

    Nice one

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 84595

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: