Le début de l'automne! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Le début de l'automne! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Le début de l'automne!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 September 2018 | Frankrijk, Straatsburg

In de ochtend weer heerlijk geleerd - alles over verschillende definities van ‘cities’ gelezen. Het is best interessant, want wat is nu eigenlijk een stad?
Om 10u ging ik naar de sportschool en had om 10h30 mijn eerste pilates les. Het was wel wat anders dan gedacht. Ik dacht dat het diehard aan je versterking van je spieren werken was, maar het was vooral ‘inspire…. expire…. (adem in…. adem uit…)’. Maargoed, ik bedacht me dat dat ook niet erg verkeerd zou zijn voor een maandagochtend. Plus, het waren veel fysio oefeningen die ik voor mijn rug moet doen, dus vijftien vliegen in één klap. Een andere vrouw was er ook pas voor de tweede keer, dus konden we een beetje praten en wisten we allebei niet echt waar we moesten zijn voor wat en wat we precies moesten doen.
Na de les heb ik gedoucht, geluncht en rende ik weer naar school, want ik was weer eens aan de late kant, maar gewoon uiteindelijk netjes op tijd.
We hadden weer een vak over Human Rights, maar nu meer een introductie. Ik kwam erachter dat dit dus echt niet mijn vakgebied is. Ik denk dat ik te rationeel ben, maar dat valt nog te bezien. Voor het examen moeten we rechtertje spelen, dus dat wordt interessant genoeg. Ik ben allang blij dat ik niet hoef te schrijven.
De les duurde van 13h-16h en om 16h begon ook onze volgende les in een ander gebouw, waardoor we ‘te laat’ waren en er al veel mensen op ons wachtten, maar gelukkig was het niet erg. Dit was een mega dikke les! Cultuur en Wetten/verdragen in Europa; oftewel: UNESCO informatie. Ik heb in deze twee uur enorm goed opgelet, in tegenstelling tot een heleboel klasgenoten van me, die aan het wachtten waren tot het tijd was voor cake (to be continued). In de pauze ging ik naar de lerares toe om te vragen wat ik moet doen voor het eindexamen, want dat bedraagt 2u open vragen antwoorden. Ik mag kiezen voor een mondeling of getypte toets, dus dat is top. Verder moeten we een rapport maken of een presentatie en discussiëren in de klas. Dat gaat dus denk wel goed komen. Ik vertelde haar ook gelijk dat dit helemaal mijn ding is en vroeg haar of ze me kon helpen met de keuze voor het tweede semester, maar ze zei dat ze niet echt een Euroculture docent is, dus wist ze het niet. Italië als keuze vond ze daarentegen voor UNESCO-dingen wel interessant vertelde ze me.
Na de les gingen we met onze klas voor de kerk staan, haalde Bella (Zweden-Spanje) een prachtig frambozengebakje uit haar tas, deed er een kaarsje in, stak hem aan en begonnen we allemaal ‘happy birthday’ te zingen voor Daan (Nederland). Hoe zal hij zich gevoeld moeten hebben… allemaal meiden die voor hem zingen met gebak, haha! Daarna kwamen er wat wijn- en sapflessen tevoorschijn en hebben we kort zijn verjaardag gevierd. Bethany (Taiwan) had ook nog traditionele ‘mooncake’ meegenomen, want dat had ze van het weekend gevierd en was erg speciaal. Helaas kon ik er niet van genieten (gluten), maar ik ben wel blij dat ik nu zeker weet dat dat mijn ‘ziekte’ is, want ik voelde me vandaag weer een stukje beter zonder roggebrood :) We planden een feestje voor aanstaande donderdag in en misschien gaan we Harry Potter in de bioscoop kijken dit weekend. Daar moet ik nog even goed naar kijken, maarja: internet-probleem. Wordt vervolgd dus!
Ik liep een stuk met Bethany naar de tram en vervolgde mijn trip lopend naar huis. Het was echt een heel stuk kouder dan vorige week, man man man! Herfst is eindelijk aangebroken.
Thuis meteen een vest aangetrokken en wat groenten en kip in de speciale kookpan gegooid en klaar is kees. In de avond was ik echt pissed dat we geen internet hebben, want na zo’n innoverende informatieve dag wilde ik gewoon even niks doen met een muziekje aan of een filmpje of Netfilx of iets, maar ER IS GEEN INTERNET!! Ik had al mijn hoop op vandaag zo na het weekend en Cecile was er in de ochtend ook zeker mee bezig, maar die Fransen kan het echt geen reet schelen volgens mij (ik bedoel dan de internet company). Daarom was ik verplicht om weer het artikel van fascisme verder te lezen met een theetje en en vroeg te gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 84590

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: