De keuze is gemaakt! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu De keuze is gemaakt! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

De keuze is gemaakt!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

08 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vanochtend heb ik het document van cultural polities erbij gepakt en ben ik de verhalen over een wijk in Barcelona gaan lezen over ‘Raval’, en over de havensteden Bilbao, Marseille en Liverpool en hoe ze van populair naar onpopulair naar populair voor cultuur zijn gegaan. Erg interessant!
Hierna besloot ik naar de sportschool te gaan om op eigen houtje te gaan trainen en heb ik aan die vrouw die daar werkt gevraagd hoe een toestel werkte. Want ja, ik kan wel doen alsof ik het snap, maar vragen is toch net wat beter. Het was voor mijn heup en echt wow, dat toestel zal wonderen gaan verrichten, dat weet ik zeker! In Nederland heb ik niet zo’n toestel en moet ik altijd een beetje improviseren, dus hier ben ik erg blij mee. Trouwens, de kilo’s in de Franse sportschool zijn heel anders, dan dat weet ik echt honderd procent zeker. Als ik in Nederland bijvoorbeeld 15 kilo kan tillen, kan ik hier 25 kilo tillen. Hier word je dus gewoon genaaid volgens mij, haha. Iedereen denkt dat ie mega sterk is, maar als ze dan in Nederland naar de sportschool gaan zal dat vies tegenvallen. Ze trainen hier ook veel minder hard vind ik. De meesten doen cardio, maar eigenlijk doen alleen mannen gewichten… en ik dan, haha. Vandaar dat iedereen hier zo ielig is.
Na de sportschool heb ik weer met alumni gesproken over Bilbao en Olomouc en ben ik snel gaan lunchen, want de tijd vliegt hier!
Ik wandelde naar IEP voor Cultural Policies, waar we het eerst over Glasgow hebben gehad en daarna moesten Arianna, Essi en Maria een presentatie houden over een van de teksten. Ze zagen er nerveus uit, want de klas bestond uit zo’n vijftig mensen, maar ze hebben het redelijk gedaan vind ik. De les duurde van 16h-18h.
Na de les heb ik ma gebeld en dit duurde ongeveer de hele weg naar huis. Hier hebben we het even goed gehad over de super belangrijke keuze voor mijn tweede semester en kwamen we erop uit dat ik naar Tsjechië wil, ongeacht hoe negatief iedereen hier over de stad Olomouc is.
Dus na mijn diner heb ik een motivatiebrief voor Olomouc geschreven en daarna een voor Bilbao. Weggestuurd die handel en lekker gaan slapen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 84588

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: