I'm lucky! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu I'm lucky! - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

I'm lucky!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 Oktober 2018 | Frankrijk, Straatsburg

Vandaag was Leonietje alweer om 7u ’s ochtends op de markt te vinden en kwam thuis met appels, peren en broccoli. Ik was blijkbaar in een groene sfeer!
Daarna rustig ontbeten en ondertussen had ik mailcontact met de dokter in Nederland, die vroeg of ik zo snel mogelijk een afspraak kon maken voor mijn hoofdpijn… Ja, dat wordt helaas dus pas in januari.
Daarna ben ik het Vosges-verhaaltje gaan schrijven en heb ik wat research gedaan naar remedies en law, want ik vind dat toch wel lastig. Ik heb een paar definities opgezocht en kwam tot de conclusie dat ik toch elke keer gewoon wel gelijk heb in de klas, maar dat die lerares het gewoon tien keer moeilijker maakt. We zullen zien woensdag…
Om 10h30 ging ik naar de sportschool en heb ik weer wat toestellen uitgeprobeerd. Uiteindelijk zat ik te klooien met een toestel en kwam er een jongen naar me toe om het uit te leggen, haha ‘merci beaucoup’!!
Thuis geluncht en eindelijk mijn minorities artikel opgestuurd. Hoppa, weg ermee! En daarna wat onderzoek gedaan voor mijn fascisme presentatie. Ik zou vanmiddag met Karin afspreken om onze vorderingen te bespreken, maar ze vertelde me dat ze ineens niet zo veel tijd meer had en vroeg of ik vanavond kan. Ik daarentegen was het helemaal zat thuis en het was zulk mooi weer dat ik gewoon zei dat ik naar de stad kom en dat we dan maar even snel onze analyses konden bespreken, want dan kon ik ook weer verder.
Vandaar dat we om 16h15 bij Dreher afspraken (voor Marloes en ma: de tent waar we ontbeten de eerste zondag) en voor all time’s sake nam ik een fruitsalade en een koffie, maar nu decafé omdat het al aardig laat was. Eerst kletsten we gewoon lekker en genoten we van de koffie. Het was ook aardig druk voor een maandag, maar dan ben ik ook alleen Nederlandse dorpjes gewend he haha. Ze vertelde me dat iedereen eigenlijk de opleiding tegen vindt vallen. De een wil meer cultuur en de ander wil meer politiek. Nou voor mij is het echt de perfecte opleiding!! Alleen wat minder human rights had gemogen ;). Essi wil zelfs misschien stoppen, maar die werkt nu ook al voor het Europees Parlement dus die is niet eens in iedere les te vinden. Maargoed, dat had ik dus niet helemaal gedacht. Na het geklets begon het werk en gelukkig zitten we aardig op een lijn. Ik vind toch echt dat we meer kritisch moeten nadenken en dat we de AfD (Duitse partij) gewoon kort presenteren. De discussie is naar mijn mening een stuk belangrijker! En dat is chill, want de presentatie is ook na Parijs, dus als we al gewoon daarvoor klaar zijn, hoef ik in Parijs niets te vrezen.
Om 18h was ik het wel aardig zat, maar Karin bleef door ratelen over Duitse politiek en ik kon alleen maar denken ‘I don’t care right now’, maar dat was niet aardig geweest haha dus deed ik maar mee. Ik leidde haar een beetje naar de uitgang en zo gingen we allebei naar ons eigen huisje.
Ik had een geweldig diner van pompoen, broccoli en kip met uitjes en keek tegelijkertijd een video van de AfD die Karin had gestuurd… jaja, multitasking!! In de avond heb ik nog wat verder gewerkt aan de presentatie en heb ik een start gemaakt aan het document van fascisme dat we voor donderdag moeten hebben gelezen… en het is wederom niet erg makkelijk geschreven! Maar daar komen we wel uit :)
PS; Ik weet niet of ik het al eerder heb gezegd, maar er waren honderden aanmeldingen voor Euroculture master. Dus voor iedere stad denk zo’n honderd. I’m lucky!

  • 22 Oktober 2018 - 15:51

    Ma:

    jij hebt zeker veel geluk Leonie en je doet goed je best!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 84601

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: