Minorities diner bij Camilla - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Minorities diner bij Camilla - Reisverslag uit Straatsburg, Frankrijk van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Minorities diner bij Camilla

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 November 2018 | Frankrijk, Straatsburg

In de ochtend heb ik wederom dingen over Ierland en het Verenigd Koninkrijk gelezen en net na mijn lunch kwam Cecile thuis met haar dochter Caroline (die momenteel in Amsterdam studeert). Even hallo gezegd en toen moest ik alweer naar IEP voor de les van institutions. Naast de botanische tuin kwam ik Karin, Essi, Camilla en Guillaume tegen en liepen we samen naar de les. Dit keer zat ik niet vooraan, omdat die plaatsen al bezet waren. Ik ging tussen Karin en Guillaume zitten en werd onder de les zo moe! Maar het was wel heel interessant: EU enlargement; ongeveer mijn favoriete topic denk ik. Na de les kwam de lerares naar me toe met dat ze mijn email wel heeft ontvangen, maar nog geen tijd had om te reageren. Ik moet iets specifieker zijn; dan kan ze me misschien helpen aan instituties in de UK voor een stageplek.
De les was om 16h afgelopen, en we kletsten nog wat met elkaar. We kwamen op het idee om een ‘pyjama party’ te houden en ik voegde er mijn Nederlandse snoepjes aan toe, want die moet ik nog steeds uitdelen en dan kunnen we meteen ‘Love Actually’ kijken met de klas, want dat was ook nog het plan. Verder vertelde Essi dat de opening van de kerstmarkt morgen zal zijn, dus dat we daar met de klas eigenlijk wel heen moeten natuurlijk!
De rest had economie van 18-20, maar een paar waren er dus vrij (die minorities hebben ipv economie) en dus liep ik met Bethany naar de tram en praatten we over kerstfilms. Zij kent dus totaal geen Home Alone, The Holiday, Love Actually, etc…. Hoe vreemd?!
Thuis aangekomen, zag ik dat Kostka me ineens een programma had gestuurd (ik had namelijk vorige week gezegd dat ik wel geïnteresseerd zou zijn in een meeting over cultureel erfgoed en had me soortement opgegeven - hij had nooit antwoord meer gegeven, dus ik dacht dat het van de baan was). Nu zag ik dat hij wilde dat ik morgen aanwezig ben! Ik stuurde een email met dat ik school heb, waarop hij antwoordde dat dat echt heel jammer zou zijn, en dat ik best een les kan missen. Dit maakte me natuurlijk verward, want ik wil eigenlijk die les niet missen, en had me officieel gezien opgeven, dus een balans was moeilijk te zoeken hier. Ik ging eerst drie kwartiertjes naar de sportschool, douchen en naar Camilla, want daar had ik om 19h afgesproken voor diner en minorities… misschien dat zij me zou kunnen helpen!
Hier hebben we in de keuken gekletst over school en Parijs, maar niet over belangrijke dingen haha. Ik stelde voor om eens te beginnen met koken om half acht, want ik begon wel trek te krijgen!! We maakten groenten in tomatensaus met kalkoenfilet. Oh, en heel belangrijk: Italiaanse olijfolie haha, die Italianen vinden dat echt belangrijk!! Na lang overwegen, besloot ik Kostka toch maar terug te sturen dat ik graag meekom morgenochtend (ik ben benieuwd: ik ben de enige student en de meeting is in Engels-Duits en mijn Duits is niet zo top). Om 14h heb ik les en daar wil ik eigenlijk wel graag heen. Ik zie wel hoe de dag verloopt. Camilla en ik hebben gezellig gedineerd en zijn toen aan minorities gaan werken… en de tijd begint nu wel echt te dringen! We hebben drie weken om een film te maken (terwijl we ook nog in die 3 weken 2 toetsen hebben, 2 papers in moeten leveren en lessen hebben, maargoed; IT’S FINE).
Om 22h15 waren we zo’n beetje klaar en was ik ook erg moe. We hebben een plan opgezet en ik ging naar huis. Zo’n tien minuutjes later lag ik in mijn bed Harry Potter te lezen en ben ik heerlijk gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 84591

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: