Eekhoornpark - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Eekhoornpark - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Eekhoornpark

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vandaag heb ik de dag rustig gestart en heb ik met Suus in Taiwan gebeld, wat erg gezellig was. Hierna besloot ik aan mijn rapport te werken voor het antropologiemuseum van afgelopen donderdag. Hier heb ik tot zo’n 12h30 aan gewerkt en heb nog wat geluncht voordat ik de dag buitenshuis kon starten.
Ik was van plan een klein ommetje te maken van 30 minuutjes, maar wie mij goed kent, weet dat dat dan vrijwel nooit gebeurt, en al zeker niet in een vreemd land. Ik liep linksaf en besloot de weg te volgen aan de overkant van Coyoacán centrum. Ik liep langs verschillende eettentjes, apotheken en Starbucks, voordat ik ineens links een groot winkelcentrum zag! Ik wilde natuurlijk wel even kijken hoe dat er in Mexico aan toegaat, en ben binnengestapt. Het was een erg mooi en netjes winkelcentrum, met veel leuke kledingwinkels (denk aan: Forever21, Stradivarius, Pull&Bear), en heb nog eventjes gezeten. Ik zag een cultureel boek over de cultuur van de Inca’s en besloot het te kopen voor 72 pesos, want dit zou erg goed voor mijn Spaans kunnen zijn! Het winkelcentrum heette iets van de ‘oase van Mexico’ en met een grote vijver met watervallen omringd met groen aan de achterkant, was het een mooi geheel. Na eventjes gezeten te hebben, kon ik mijn weg vervolgen, maar toen rees de vraag: ga ik naar huis of maak ik een kleine omweg door een nieuw park? De keuze was al snel gemaakt en ik liep naar het nieuwe park, wat nog technisch gesproken in Coyoacán ligt, maar zo’n 2 kilometer van mijn huis vandaan. Ook hier was het netjes. Volgens mij verbouwden ze plantjes hier, want het stond rijen dik met stekjes. Het park was opgedeeld in keurige rechte weggetjes, omringd met groene bomen, palmbomen van verschillende hoogtes, en jawel: eekhoorns! Het wemelde ervan! Ze kwamen op je afrennen alsof je een boom was, en klommen nog net niet op je schouders! Ze zijn hier niet bruin, maar vooral grijs, zwart en een mix hiervan. Ik zag dat het om 16h zou gaan regenen en wilde toen thuis zijn, en dus toen ik via mijn routeplanner in het centrum van Coyoacán uitkwam, ben ik hier niet gebleven. Ik besloot via Superama te lopen en hier eerst nog wat boodschapjes te halen voordat ik terug naar huis zou gaan.
Hier heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan dan ‘The Assessination of Gianni Versace aflevering1’ en ‘Into The Forest (movie)’ gekeken terwijl ik van mijn diner genoot. Ondertussen begon het buiten flink tekeer te gaan en om 22h gingen mijn oogjes dicht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 84607

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: