Harry Potter tuin - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Harry Potter tuin - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Harry Potter tuin

Blijf op de hoogte en volg Leonie

12 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

De film van gisteravond heb ik uitgezet, want er was niet veel aan. In plaats daarvan heb ik een turnfilm gekeken: ‘Raising the bar’, waarna ik nog wat heb geschreven met mijn rozenlichtjes en chille muziek op de achtergrond.
Vanochtend heb ik wat gelezen, ontbeten en in mijn Inca-boek gelezen… en ik kan het nog redelijk begrijpen ook in het Spaans! Hierna volgden nog wat fysio-oefeningen, een douche en een wasje. Ik kreeg de gootsteenstop er niet meer uit en moest met wat messen pulken, maar het is uiteindelijk gelukt.
Om 11h30 ben ik wat boodschapjes gaan doen in ‘The Green Corner’, dat erg dichtbij zit. Hier heb ik wat glutenvrije pasta, chocolade en maischips vandaan gehaald, waarna ik thuis nog even Netflix heb gekeken.
In de middag had ik om 15u met Claire in Coyoacán centrum afgesproken voor een koffie, dus liepen we samen naar een café waar ze graag heen wilde: ‘El Jarocho’. Ik heb al heel veel mensen met van die leuke rode bekertjes zien lopen en dus wilde ik het ook wel proberen; het zal een lokale must zijn! Claire had er ook al goede verhalen over gehoord, dus namen we allebei de gewone koffie: americano. We liepen naar de tuin die ik al een paar dagen eerder had gezien en dus gingen we daar zitten. Het was er dit keer rustig, vergeleken met het afgelopen weekend. Het deed me denken aan een soort Harry Potter tuin, met een fontein met een figuur in het midden, en een andere hogere fontein met een adelaar bovenin en leeuwen die water spuugden. Er waren politieagenten aanwezig die de ingang bewaakten en ook de ingang van een gebouw dat aan de tuin vastzat, maar ik heb geen idee wat het was. Het andere gebouw was een soort kindertheater; dit weet ik omdat ik natuurlijk weer een plaspauze nodig had en dus hier naar binnen ben gegaan. We hebben hier gezellig bijgekletst, en halverwege kwam Gérald ons ook nog vergezellen. Om 17h ging Claire naar huis en zijn Gérald en ik nog een stukje gaan lopen, want hij had gehoord dat er een ‘geweldige markt’ zat, waar we natuurlijk even een kijkje moesten nemen! Aan het begin waren er een of twee kledingzaakjes, waarna het walhalla van eten daar was. Het leek wel op de foodhallen in Barcelona! Fruitsapjes, taco’s, vis, vlees, noten, en allerlei verschillende soorten zoete snacks, waar veel vliegen en wespen op zaten. Mexicanen houden erg van zoetigheid; ze gooien het overal in. Zelfs in alle soorten yoghurt! We stonden allebei op het punt een zak cashewnoten te kopen van een oude dame, maar het bleek 500 pesos te zijn (zo’n 20eu!), in plaats van 50, en dus zeiden we dat we het niet deden en hadden we een boze Mexicaanse dame op ons dak… whoops!
Hierna wilde ik boodschappen doen en toen ik zei dat dat waarschijnlijk de dichtstbijzijnde supermarkt voor hem was, hebben we samen boodschappen gedaan, waar we allebei blij mee waren. Ik liep naar huis, ruimde alles in en besloot eens een kijkje in het boek te nemen van Edur (het boek dat ik vorige week in de supermarkt had gekregen), en het was rete interessant! Het sluit helemaal aan bij mijn studie en hoop er veel aan te hebben. Ik stuurde hem een berichtje met een bedankje voor het boek en hij stuurde terug dat hij het ook leuk vond me te ontmoeten en dat we over politiek in het Spaans moeten gaan praten… Okay! Haha!
Terwijl ik dit boek las, ging het buiten helemaal LOCO! Het werd langzaam donker en het begon te spetteren, wat uiteindelijk overging in een heuse regen- en onweersbui met windstoten waarvan ik niet zeker was of het doek boven de patio het houden zou.
In de avond heb ik wat filmpjes gekeken en heb ik gechilld. Helaas kon ik niet zo goed slapen – zou dat door de koffie komen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 84605

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: