Strasbourg love en thesis idee - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Strasbourg love en thesis idee - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Strasbourg love en thesis idee

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 Augustus 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanmorgen voelde ik me weer niet goed helaas, maar moest toch echt werken aan het idee voor een thesis!! Ik heb mijn geliefde morning routine gedaan en heb mezelf een extra bak fruit en een extra kop koffie gegeven, om de dag toch goed te starten. Arianna had een enorm leuk filmpje geüpload op facebook over het Euroculture-avontuur tot nu toe: Straatsburg, Nederland en Tsjechië. De hele Straatsburg-groep bloeide weer op met allemaal hartjes en lieve berichtjes…. wat heb ik toch een geluk met hen!
Na even geskypet te hebben met ma over hoe het er nu voor staat qua ziekenhuissuggesties (ze gaat morgen bellen voor advies), ben ik om 11:10 naar school gegaan. Het was weer aardig warm! Maar met mijn petje op liep ik naar de bus en nam hem richting Copilco. Ik liep de winkeltjes weer langs en was wederom te vroeg op school. Voor het lokaal wachtte ik braaf op de lerares, die opmerkte dat ik weer de eerste was. Omdat ze de eerste les aangaf dat punctualiteit erg hoog staat bij haar is dit denk niet verkeerd. We kletsten wat en van 12-14 hadden we les in violence. Deze lerares is altijd erg gepassioneerd en zet ons aan het werk, qua debatteren of oefeningen – we vinden het allemaal een erg leuke les! Ik werd ondertussen erg heet en koud en draaierig, maar ben er doorheen gekomen.
Na de les ben ik met Gérald richting de bus gelopen, want de rest ging uiteten, hij houdt het nog steeds bij ‘rice and carrots’ tegen de buikpijn en ik ging ook liever naar huis. We liepen langs een kraampje waar Spaanse lessen werden aangeboden en hier hebben we dan ook gelijk wat informatie opgevraagd. We willen allebei beter worden in Spaans, maar dit kost 2000 pesos per maand en ik vind dat het niet waard denk. Ik probeer het eerst op eigen houtje, en Gérald en ik hebben afgesproken per week twee artikelen te lezen en ze vervolgens te bespreken in de stad. Dan is het leuk en hebben we motivatie.
Ik liep nog wat door Coyoacán en ben naar huis gegaan, waar ik onmiddellijk even op bed ben gaan liggen. De honden hielden soms even niets van zich horen, dus ik kon mijn spieren even helemaal laten rusten. Na een half uurtje ben ik achter mijn bureau gaan zitten en dit heeft drie uur geduurd, maar ik heb na veel research nu toch echt een thesis topic!! Ik moet het morgen presenteren, dus het was hard nodig. Omringd met enorm veel papieren en mind-maps heb ik Arianna advies gevraagd om duidelijkheid in de zaak te brengen en ze vond het een erg interessant idee. Ze kwam zelf ook met een suggestie en nu heb ik een onderwerp waar ik in geloof. Morgen wil ik eerst horen wat de lerares en de rest ervan vind, zodat ik het verder kan uitwerken. Ari vertelde me ook dat Marco (die we nog kennen van Straatsburg vorig jaar) bij Cecile gaat wonen met…… Maria! Dat wordt lachen!
In de avond heb ik een heel klein beetje fysio gedaan, gedoucht en heb ik naar Camilla geluisterd die een boel voiceberichtjes had gestuurd en daarna ben ik gaan slapen. Ik vond het verstandiger rond 21h te gaan slapen omdat de honden dan meestal iets stiller zijn!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 84248

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: