Rustig zondagje - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu Rustig zondagje - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Leonie Verkade - WaarBenJij.nu

Rustig zondagje

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 September 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vanochtend heb ik nog eventjes met Suus gebeld en heb ik het lekker rustig aan gedaan. Ik heb mijn rapport voor methodologie afgemaakt (de draft-versie in ieder geval), waarna ik boodschappen heb gedaan dat gevolgd werd door een dutje.
Hierna stuurde Robert wat filmpjes van zijn optreden op de feestweek gister en zo te zien was het een groot succes! Het hele plein stond vol! Ik ben een zeer trots zusje! Verder heb ik een tekst voor regionalisme samengevat en wilde even naar buiten nadat ik nog een dutje heb gedaan, terwijl het buiten een herrie was van vuurwerk.
In mijn grijze jurkje liep ik naar Coyoacán waar het gezellig druk was. Ik liep regelrecht naar El Jarocho voor een kamille-anijs-thee en liep langs alle kraampjes naar het plein om hier even van het tafereel te genieten. Mensen kwamen langs om speelgoed en snacks te verkopen, maar ‘no gracias’ waren de magische woorden vandaag. Ik liep wat over het andere plein en ben lekker weer naar huis gegaan.
Vers kwam ik thuis, terwijl mijn hosts precies met de auto aan kwamen rijden. Volgens mij zijn zij ook erg op zichzelf gesteld, dus gewoon een ‘hallo!’ en een lach was genoeg voor ons allen.
Binnen heb ik nog wat geschreven en dingen uitgezocht, zodat ik om 19h de film van gister weer verder kon kijken. Ik had helaas quinoa-yoghurt gepakt in plaats van kokosyoghurt (ze zijn identiek aan de buitenkant) en heb er niet zo van genoten… en ik heb er nog twee in de koelkast!! 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hola! Voor mijn Euroculture studie verhuis ik ieder semester naar een ander land. Straatsburg en Olomouc zijn mooie herinneringen geworden en momenteel mag ik de wonderen van Mexico meemaken... en ik leg ze iedere dag vast! Dit is mijn persoonlijke visie van de wereld en het deel dat ik hiervan uitmaak. Ik wens je veel leesplezier! Hasta luego!

Actief sinds 06 Sept. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 84304

Voorgaande reizen:

29 Februari 2020 - 23 Mei 2020

Euroculture in Straatsburg - laatste semester

01 Augustus 2019 - 03 December 2019

Euroculture in Mexico-City

05 Februari 2019 - 01 Juli 2019

Euroculture in Olomouc

01 September 2018 - 21 December 2018

Euroculture in Strasbourg

03 September 2013 - 21 December 2013

Studeren in Besançon

Landen bezocht: